Beoordelingen over D-Hotel 4-sterren

Abdijmolenweg 1, 8510 Kortrijk, België

#27 van de 30 hotels in Kortrijk

• Beoordeeld op: 15 oktober 2018

rustig oord, uitstekend om te bekomen van een drukke beurs.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

de bar is nog steeds niet vast bemand, wat toch een gemiste kans is. veel zakenlui willen na het werk nog wat drinken aan de bar. alle faciliteiten zijn er, enkel vast personeel ontbreekt. wel moet gezegd worden dat ook hier weer de dames van de balie, hun uiterste best doen dit op te vullen.

Bereidwilligheid van de dames aan de balie, bij reservatie zeer flexibel, ook voor bij boekingen. reserveren taxi … alles met een glimlach.

• Beoordeeld op: 1 oktober 2018

Goed hotel zonder meer
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

De prijs kwaliteit verhouding klopt niet helemaal, voor dit soort hotel verwachten we een hogere graad van afwerking in de kamer. En een uitgebreider ontbijt.

De perfecte ligging om Kortrijk te ontdekken en een beurs te doen.

• Beoordeeld op: 20 september 2018

Goed geslapen en lekker ontbijt, toch een aanrader hoor!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Privacy badkamer, ik ben met mijn hoofd serieus tegen het glas aangelopen... De zeer spaarzame verlichting in de gangen en tunnel, niet makkelijk voor oudere mensen. De prijs op booking.com is zonder ontbijt, had ik misschien niet goed gelezen. Was toch zijn prijs waard !

Heerlijk ontbijt met veel vers fruit en lekkere koffie, goede bedden.

Goede locatie voor overnachting zakenreis
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen raam dat open kan, recuperatie van regenwater is prima doch bruin water in het toilet geeft een onaangename en onhygiënische indruk. Spek graag harder gebakken bij ontbijt.

Rustige ligging, vriendelijk en behulpzaam onthaal, ruime kamer, goed bed en dus goede nachtrust, voldoende parkeergelegenheid

Aanrader voor Xpo bezoekers
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen vaste bezetting aan de bar, geen mogelijkheid in de bistro iets te eten.

De flexibiliteit van het personeel, uitgebreid ontbijt, moderne look, praktische en mooie kamer.

de moderne architectuur in combinatie met de historische...
    • Designkamer

de prijs was een te hoge dag prijs...ook nog zonder ontbijt bleek achteraf....heb het niet gezien bij het boeken via de app. De verlichting in gang was slecht en bij het laatste stuk werkte het helemaal niet.

de moderne architectuur in combinatie met de historische molen

Goede, ruime maar ondoordachte kamers.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen douchegordijn ( water spat alle kanten op ), toiletgebruiker is zichtbaar van in het bed, vrij duur eenvoudig ontbijt. Domotikasysteem was zeker niet praktisch !

Rustige omgeving, voldoende parkeermogelijkheid, ruime kamers en vriendelijke medewerkers aan de receptie en de bar.

Architecturaal knap maar basic ontbijt
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Verbaasd over 't feit dat ik m'n MasterCard diende af te geven bij 't inchecken; ondanks reservatie via Booking.com Ontbijt erbij genomen, maar dat was heel 'basic'; voor zulk 'n hotel zou het wat 'meer' mogen zijn.

Pure eenvoud en comfort.

Aangenaam verrast

De douche

Mooie kamer, rustig gelegen. Alleen jammer dat de douche niet goed werkt en je de hele badkamer nat spuit. Ontbijt was lekker. Receptie personeel en bar heel vriendelijk en behulpzaam.

Hotel is zeker de prijs niet waard!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Je kan geen raam openzetten op de kamer, er is GEEN water voorzien op de kamer , GEEN koffie/thee mogelijkheid. Fitness ruimte is absoluut NIET aangenaam je staat letterlijk in de gang te sporten, iedereen die passeert kan je zien. Heel donkere onaangename ruimte. Het is ABSOLUUT geen zakenhotel, ondanks het hotel NIET vol geboekt was, was het niet mogelijk om 1 nacht terug kosteloos te annuleren. Verder reis ikzelf heel veel, en dit was me nog nooit overkomen. Er was ook geen bureau/tafel voorzien op de kamer. Het zijn 1 persoon bedden, die ook aan vervanging toe zijn. Dit hotel is ABSOLUUT het geld niet waard!!!

ligging

We hadden , op basis van de profilering van D-hotel, grote verwachtingen., helaas niet ingevuld
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Ontbijt viel tegen Heel wat kleine mankelentjes, afschilferende verf, wiebelende douchebak, we rolden naar elkaar toe door ‘kuil’ in bed , kamer kon niet goed verduisterd worden, geen stopcontacten aan beide zijden bed, geen kluisje.

Korte rustige nacht in een moderne omgeving; Prachtige binnenkoer om te genieten van het aperitief.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

- douchecel en lavabo: afvoer kan het water niet aan = lavabo loop zeer traag leeg, douche cel overstroomt. - lift geblokkeerd - geen licht in de inkomruimte langsheen de kasten - te kleine tv aan de muur

- de omgeving - mooie locatie, prachtige moderne verbouwing van oude hoeve - prachtige binnenkoer die uitnodigt tot het aperitief - goede parkeermogelijkheid - goede aansluiting op het autowegennet - vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Zaaaaalige matras!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Minpuntje dat er geen haardoger voorzien was op de kamer. Geluiden op de gang waren ook duidelijk hoorbaar. Maar ik had bij de boeking een rustige kamer gevraagd, en ze hadden me effectief eentje toebedeeld helemaal aan het einde van het gebouw, dus ik heb er verder niet veel last van gehad.

Zaaaaalige matras!

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Redelijk aangenaam verblijf voor een 3 daagse werkuitstap op een beurs
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Heel erg zachte matras waardoor personen met rugklachten nog meer klachten krijgen. Ze konden ons hier spijtig genoeg niet mee verder helpen. Dubbel bed zijn 2 enkele bedden tegen elkaar met een dunne matras over. Je hebt dus last van de spleet tussen beide bedden. Ramen op de kamer gaan niet open voor als je een frisse neus wil. Geen ligbad, wel een fijne regendouche. Open badkamer waardoor de ramen aandampen na een hete douche en je koud hebt bij het afdrogen. Open wc in redelijk kleine badkamer Donker hotel in het algemeen

Leuke setting bij de molen en mooi beschermt monument. Speciaal gebouw. Vriendelijk personeel. Rustig. Normaal verzorgt ontbijt - wel alle dagen hetzelfde Wellness niet gebruikt - dus geen idee

Had veel meer verwacht van alles!
    • Designkamer

Designkamer geboekt wat dus ruimer moet zijn maar badkamer heel klein. Handdoeken kun je nergens hangen. Je kijkt uit op de andere kamers. Je kan dus elkaar zien. Donkere kamers niet veel verlichting. Ontbijt echt standaard. Wat je thuis kan eten. Wellnessruimte: omkadering heel zwak, douches werken maar half, jacuzzi was lauw, algemern ook koud in de ruimte.

ok voor 1 nacht zakelijk

zie boven

Het is niet slecht maar je moet van de stijl houden, persoonlijk vonden we ongeschilderde betonmuren niet zo wauw. Voelt zeer koud aan. Ook misten we een ruit om te verluchten. Geur in de gang was niet aangenaam.

• Beoordeeld op: 18 januari 2018

Het was goed.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Zo een grote kamer, maar zo een kleine tv. Het douchewater liep niet snel genoeg door, heel de badkamer lag vol water.

De kamers waren modern en proper.

Veel te hoge prijs voor wat je hebt. Uit ervaring met andere hotels.
    • Designkamer

Kamerdouche moet proper worden gemaakt. Enorm veel lang haar van voorgangers in het afvoer putje, waardoor het water niet meer goed wegliep. Slechte hygiëne in douche. Ook de prijs voor 1 nacht is te veel voor wat je maar hebt. Uit ervaring met bezoeken van veel andere hotels.

De kamer is ruim.

Gewoon oké.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen haardroger in de badkamer, ventilatie werkte niet naar behoren, open badkamer kan vervelend zijn als het gezelschap niet heel vertrouwd is,

Fijne kamer, goed ontbijt,

• Standaard Kamer met 2 Bedden

Design bad maar geen douche (cabine).

Prachtig design hotel dat modern met origineel (oude windmolen) prachtig combineert! Goed ontbijt en vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Slapen was prima, sauna was goed, verder alles wat minder
    • Designkamer

Douchekraan was slecht te bedienen, zeer zwaar draaien kit naden slecht en vies wc pot zwart onderin. bed had elektrische bediening, maar werkte niet. Zou mini of maxi bar op kamer zijn was er niet. Bij televisie grote snoeren rommel

Sauna in complex was heerlijk Ontbijt was goed behalve de koffie

Kortrijk is een zeer gezellige stad om te winkelen!
    • Designkamer

Hotel was duur voor wat het maar is, slechte verzorgende kamers (met slechte afwerking en geen enkel oog voor detail) en een matig ontbijt. Personeel is wel zeer vriendelijk. Jammer want de locatie is wel top!

Kortrijk is een zeer gezellige stad om te winkelen!

afschuwelijk!!!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

slechte kamers, geen privacy, alles in 1 kamer, als u naar het wc gaat stinkt heel de kamer, als je een douche neemt is de hele badkamer vol met water, er is gen Gsm bereik in het "hotel", doet eerde aan een ziekenhuiskamer denken, zeker niet aan te bevelen. Eigen zeep en shampoo meenemen want er is niets

Geweldig ontvangen maar uitstraling hotel past niet bij mijn wensen
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Belachelijk hoge prijs voor een gewoon continentaal ontbijt

Echt top dat ik mijn proefwijnen bij uw accomodatie gekoeld kon bewaren . Bij aankomst had meneer bij receptie het erg druk met feest maar hier nam hij echt de tijd voor !

goed tot zeer goed
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

uitzicht vanuit onze kamer nr 3 water uit de open douche spat wel erg ver de badkamer in

zeer goede prijs kwaliteit zeer goed ontbijt vriedelijk personeel zeer veel parkeermogelijkheid

Degelijk maar niet overtuigend.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Kamer die gebreken vertoonde en het ontbreken van een kluisje, haardroger en waterkoker. Voor de prijs die er voor de kamers betaald wordt in het hotel zou dit minimum standaarduitrusting moeten zijn.

Zeer sobere maar mooie kamer die echter meerdere gebreken vertoonde. Gezien de gebreken en het ontbreken van zaken zoals een kluisje, haardroger of waterkoker, eigenlijk veel te duur voor wat het is. Het personeel was maar matig vriendelijk en het ontbijt aan 17.50 Euro per persoon aan de dure kant. We betwijfelen of we hier ooit nog een kamer gaan nemen.

Mooi hotel met matige service. Prijs/kwaliteit kan beter.
    • Suite

Wij hadden de suite gekozen omdat hier 2 dagen wellness was bij inbegrepen. Voor mensen met een gewone kamer moet hier 27€/pp voor betaald worden per dag. Een gewone kamer kost rond de 90€ en de suite 165€. Dus als je 2 dagen in de wellness wilt komt de suite voordeliger uit. Toen wij aan de wellness aankwamen bleek de deur gewoon open te staan en kon iedereen hier zomaar binnen wandelen zonder controle. Ook was badkleding niet toegelaten toch liepen er mensen in zwembroek en bikini rond. Ik had beter ook een gewone kamer genomen had me 70€ bespaard. Voor het ontbijt hadden we een bongo bon, het was goed maar vrij sober. Idem was hier geen controle en kon iedereen gewoon aanschuiven, voor de mensen die dan wel betalen 22€/pp is het ook erg dan. Ook spijtig dat er geen restaurant aanwezig was. Nu moet je het hotel verlaten om te gaan eten. Op de kamer suite, is de sfeerverlichting en het grote bad top. Enkel in de badkamer is het te donker en geen haardroger aanwezig, deze kan je krijgen mits waarborg te betalen. Flatscreen tegen muur viel klein uit en geluidsinstallatie BOSE is verouderd kan enkel nog gebruikt worden met iphone3 of 4.

Wij hadden de suite. Mooi interieur en grote kamer. Het concept en design van het hotel.

te hoge verwachting
    • Designkamer

ontbijt.. €17,50 pp voor een verrot gekookt eitje (echt zwart van binnen) en wat zachte puntjes. kaas en ham lag te zweten in de zon zonder koeling. donkere zwarte haar zat geplakt aan mn broodje.. (ik ben zelf blond) goedkope sinaasappelsap uit een pak. kamer was in principe prima alleen deden welgeteld 8 lampjes het niet.. voor deze prijs verwachtte ik meer.

hotel zag er mooi uit.

Mooie kamer goed ontbijt.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Superlocatie maar regendouche van kamer 39 was verkalkt, geen mogelijkheid om de haren af te spoelen, gelukkig was er een handdouchekraan. Mooie douche maar nadeel dat het hele gangpad dan nat is en dat is niet praktisch als je je daar nog moet klaarmaken. Grote spiegel in de kast is een +punt, aanwezigheid van een stekker in die buurt zou nog handiger zijn aangezien de badkamer smal is om 1 iemand te laten douchen en 2 iemand tegelijkertijd de haren te laten drogen. Hadden een vivabox ontbijt maar was niet doorgegeven aan zaal. Toen we binnenkwamen liep een man weg met 2 volle cavaglazen (vingers in de glazen) en bleek dat wij deze achteraf hebben gekregen, vingers alom. Gangen roken regelmatig naar vocht, 's morgens hebben ze ventilatie op maximum gezet om te verluchten.

Mooie kamer goed ontbijt.

Ontgoocheld !!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

' vergane Glorie ' ... Verouderd en iet of wat ' verwaarloosd' ... Grote tegenvaller in de kamer : de ramen kunnen NIET open ! De badkamer : slechte douche, ' t water loopt tot halverwege de badkamer, de kraan van de lavabo lekt, geen haardroger op de kamer ... Ontbijt ... voor de prijs van 17euro50 mag het ontbijt wel iets meer dan STANDAARD zijn !

Mooi concept, mooie locatie ... geslaagd ' huwelijk ' tussen oud&nieuw ...

Mooi en verzorgd hotel op een super leuke locatie.
    • Suite

De verlichting in de badkamer. Er was in heel de kamer veel sfeerverlichting voorzien en dat is super gezellig en mooi, maar in de badkamer was het gewoon te donker om u fatsoenlijk klaar te maken. De gordijnen laten veel licht door en aangezien het vroeg licht is buiten, waren we ook redelijk vroeg wakker door zeer veel licht in de kamer.

De rust. Het was echt heel stil in onze kamer 's nachts. Geen last van lawaai. Het bad was immens groot! Super leuk om daar in te liggen.

• Beoordeeld op: 11 juni 2017

Hele mooie en moderne accommodatie.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Beperkte parkeergelegenheid nabij de receptie. De ruimere parkeerplaatsen zijn wel een stukje lopen met de koffers.

Hele mooie en moderne accommodatie. Ruime kamer, strak design en heel licht. We kregen ook tips voor restaurants in de buurt.

• Beoordeeld op: 23 mei 2017

Leuke design kamer.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Er zit geen restaurant in het hotel .Dit moet in de omgeving worden gezocht.

Leuke design kamer. Bar en ontbijt zijn goed en het is erg geschikt voor de zakelijke reizigers. Prima locatie

Ok verblijf na een trouw vlakbij
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Design stijl is leuk, maar de meerwaarde gaat verloren als het niet praktisch is: geen afgesloten toilet, badkamer onder water bij het douchen, geen raam dat open kan voor frisse lucht 's ochtends ... het 'openbare' toilet bij de inkom was vuil.

Inbegrepen 'late check out' op zondag (12u ipv 11u), gezellig terras, gezellige bar

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

Kan beter!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen licht in de lift Het ontbijt was schraal en de producten die warm moesten zijn waren koud persoon die er rond liep lang gezicht en kwam geen woord uit Je moet als je 'savonds naar buiten gaat sleutel afgeven hebben dan 10min voor de deur gestaan om 's nachts terug binnen te kunnen

• Beoordeeld op: 27 februari 2017

Strak design, mooie kamers...maar ontbijt kan beter
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Basis ontbijt, verwachtingen lagen hoger voor dit type hotel, personeel tijdens het ontbijt was weinig ontvankelijk. Douche was niet zo praktisch...en maakte de halve badkamer nat.

Mooie kamers Strak design Personeel aan de receptie was supervriendelijk

• Beoordeeld op: 8 december 2016

Prima - gewoon proberen!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Voor de prijs van het ontbijt krijg je bar weinig. Verder is het jammer dat er geen restaurant open is en je dus wel ergens anders moet gaan eten.

Zeer goede en schone kamers met een goed bed. De WIFI was lekker snel en alles is modern ingericht.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2016

Aangezien de suite tegenviel vonden wij de welness het beste...
    • Designkamer

Voor een juniorsuite en de bijpassende prijs vond ik het veel geld, bij nader inzien vond ik zelfs de gewone kamers mooier..

Aangezien de suite tegenviel vonden wij de welness het beste onderdeel van ons verblijf.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2018

tevreden
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

toilet niet afgesloten van de kamer

interieur

• Beoordeeld op: 4 oktober 2018

goed ontbijt
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

wasbak loopt niet af, haren in de afloop

goed ontbijt

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

zeer lekker ontbijt, leuk en ruim gebouw
    • Designkamer

toilet op de kamer hadden we liever in een afgesoten ruimte gehad

zeer lekker ontbijt, leuk en ruim gebouw

De bose audio werkte niet goed.
    • Designkamer

De bose audio werkte niet goed. De elektrische bedden gingen niet

Modern hotel met heel goed ontbijt
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Te veel lichtinval in de kamer Lawasi sirco

Bedden

kort maar goed
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

geen nederlands talig en vriendelijk personeel (wel aan het onthaal )

kamer ok ontbijt ok maar te straffe koffie

• Beoordeeld op: 26 april 2018

gelukkig maar voor 2 nachten
    • Designkamer

netheid en de staat van de kamers

ontbijt zeeeer pover voor die prijs ,zelfs nog geen verse koffie en de kamers zijn gewoon afgeleefd

Hotel en kamers hebben beter tijden gekend.

Hotel en kamers hebben beter tijden gekend. Goed onderhoud aan bijvoorbeeld de douches is noodzakelijk.

Mooi design van de kamer
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Hotel kan wel een opknapbeurt gebruiken. Veel vlekken op muren, meubels e.d.

Mooi design van de kamer

• Standaard Kamer met 2 Bedden

Ventilatie en een grote glazen wand tussen douche en slaapdeel. Toilet niet afgesloten.

Service.

ontbijt heel lekker

ontbijt heel lekker

• Beoordeeld op: 7 december 2017

De akoestiek tussen de kamers is een ramp

De akoestiek tussen de kamers is een ramp

• Beoordeeld op: 29 november 2017

overnachting na zwaar labeuur op beurs in Kortrijk.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

kamer ok en ontbijt evenzeer

In orde.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Stank in toiletten, geen opengaand raam in de kamer...

Ontbijt en ruime kamers, veel ruimte...

• Beoordeeld op: 24 november 2017

veel geld voor weining luxe
    • Designkamer

kamers zijn smerig veel vocht lawaai

Goed bed.
    • Designkamer

Gehorigheid van de aangrenzende kamer. Mooie kamer maar alleen een bad! Waardoor even opfrissen niet praktisch was.

Goed bed.

• Beoordeeld op: 29 september 2017

Gezellig

Alles was naar wens

Lekker ontbijt, mooi design
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Geen douche deur waardoor de hele badkamer nat werd, je kon geen raam openzetten

Lekker ontbijt, mooi design

• Standaard Kamer met 2 Bedden

Onderhoud en reiniging kan beter

Mooie kamers , lekker ontbijt en vriendelijk personeel aan de receptie.

Voldeed aan de verwachting

Goed ontbijt, mooie kamers

Leuk!
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Last van vocht en schimmel in de badkamer Afwerking kon beter (kastdeur schuurt over vloer, ...)

Vriendelijkheid Moderne interieur

heerlijke bedden, lekker rustig
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

mooie design badkamer scoort minder als er gedoucht wordt

heerlijke bedden, lekker rustig

ik kom zeker terug!!!

temperatuur in de kamer.

superontbijt! zeer vriendelijke mensen! hartelijke ontvangst! nachtwaker/barman is klassegast! see ya next year!!

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geen shampoo, geen tissues

Bedden waren goed, en het was rustig om te slapen
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Interieur, zéér koele afwerking, hygiene,

Bedden waren goed, en het was rustig om te slapen

Van buiten mooi maar geen aanrader.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Onpersoonlijk, duur, bezig met onderhoud en kamer slechts te bereiken met grote omweg.

Goede ligging en van buiten een prachtig pand.

Niet voor herhaling vatbaar
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Beperkt ontbijt, geen uitleg bij aankomst, en levensgevaarlijke scheidingswand in glas tsn badkamer en bed

De eerste indruk

In orde.

Prima moderne kamer

Aangeaam hotel met prima wellness
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

communicatie, 2 kamers geboekt en toch verkeerd toegewezen ondanks uitdrukkelijke communciatie; ook afrekening eerst fout

wellness

• Beoordeeld op: 3 juni 2017

de ligging, kamers ok,
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

kwaliteit was niet naar wens, prijs ontbijt, extra kost voor hotelgasten om welness te gebruiken wifi in de kamer zwak

de ligging, kamers ok,

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Kamer zonder raam (gesloten glaspartij) met bovendien...
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Kamer zonder raam (gesloten glaspartij) met bovendien lawaaierige airco / geen oog dichtgedaan ...

• Beoordeeld op: 25 januari 2017

Locatie, dicht bij Xpo
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

* ontbijt werd snel afgeruimd * geen dubbel bed

Locatie, dicht bij Xpo

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Zeer mooi ontbijt

Zeer mooi ontbijt

• Beoordeeld op: 21 december 2016

Fijne lange bedden met een prima douche.
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Fijne lange bedden met een prima douche. Ook de sauna faciliteiten zijn in orde. Het ontbijt was in orde. Al met al prima verblijf gehad in D-Hotel.

• Beoordeeld op: 20 december 2016

Modern, rustig hotel
    • Standaard Kamer met 2 Bedden

Kamer was te warm en te weinig stopcontacten

Moderne, ruime kamer

• Beoordeeld op: 30 november 2016

Personeel
    • Designkamer

Ontbijt was goed maar simpel

Personeel

• Beoordeeld op: 30 november 2016

netjes

ramen kunnen niet open op kamers

netjes