Beoordelingen over Newhotel Saint Charles 3-sterren

4, allées Léon Gambetta, 13001 Marseille, Frankrijk

#85 van de 104 hotels in Marseille

gewoon goed

De schoonmaak, eerste dag toen we aankwamen zagen we nog wat haren liggen in de badkamer. En dag twee als we terug van onze daguitstap waren was de schoonmaaker/ster haar doek vergeten in de kamer.

Het was een goed verblijf in dit hotel. Weinig gebruikt van de faciliteiten hier kan ik dus geen mening van schrijven. Het was zeer dicht bij het centrum dat vond ik een pluspunt en het waren goede bedden.

Oud hotel waar wat aan

properheid van de kamer: vloer vol plekken, vuil in ,ieder hoekje, versleten zetelbedekking. ontbijt was ondermaats: geen eieren, slechts 2 soorten charcuterie (alle dagen dezelfde soorten), 1 kaasje. Croissants, chocoladekoeken, fruitsalade, lege glazen voor fruitsap werden nauwelijks aangevuld of ge moest het vragen.

vriendelijke receptie. zeer goede bedden. goede douche

Fijne stad, met vooral prachtige natuur vlakbij (de Calanques en Cassis, op een korte busrit afstand

De buurt was niet al te uitnodigend, vooral 's avonds. Behoorlijk druk van auto's en brommers, en veel mannen op straat. Tamelijk veel bedelaars; Marseille kent veel armoede. De mensen waren doorgaans wel erg vriendelijk overal. De hotelkamer was in orde, maar niet top hygiënisch.

De locatie is prima: als je aan het station de monumentale trappen afdaalt ligt het hotel op slechts 200m in rechte lijn voor je. Je bereikt de Vieux Port in een kwartiertje. Voor de deur staan huurfietsen, en een blok verder heb je metro en tram.

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Mooie stad. Hebben helaas de boottocht naar eilanden Frioul niet kunnen doen. Teveel wind.

Jammer van enkele egoïstische toeristen. Airco werkte niet optimaal.

Heerlijk ontbijt. Zoveel keuze en zoveel als je wilt. Ruime kamer en goede badkamer

Prima ligging

Het bed is echt keihard. Dat was was ook de reden waarom we al snel een andere locatie hadden geboekt terwijl we in Marseille waren.

Vriendelijk personeel bij de balie. Perfecte ligging op 5 minuten lopen van treinstation Saint Charles. Binnen 5-10 minuten zit je in het Vieux Port, het oude haven, het kloppend hart van Marseille.

Het hotel heeft een goede locatie . Het biedt een uitgebreid ontbijt ! de Prijs valt mee.

Soms wel even wachten voor er plaats is in de kleine ontbijtzaal. Als je zelf klaar bent met het ontbijt , stap je best op als er andere mensen staan te wchten voor een tafeltje.

Verzorgd hotel midden in de stad .

De paar vakantiedagen in en rond Marseille waren mooi, leerzaam en heet.

Toen we de eerste avond terug kwamen op de kamer kon het LICHT niet aan. Na 20 minuten, met hulp van de ACCEUIL-medewerker (die het al druk genoeg had met binnenkomende gasten), bleek dat we op een zwart knopje moesten drukken, dat tegen een donkerbruine achtergrond al bijna onzichtbaar was en werd verborgen door een zwarte telefoon. Toen ik dit de volgende morgen meldde aan de receptioniste, antwoordde ze dat dit type verlichting inderdaad niet "pratique" was; een groot understatement. Omdat we op maandagmorgen 26 juli vrij vroeg moesten vertrekken (de bus vertrok om 9.00 u van station St. Charles), wilde ik de AVOND TEVOREN de betaling regelen. Doordat de computer weigerde nog niet geleverde diensten (3 overnachtingen + 3 ontbijten) in de factuur op te nemen, was het na 3 kwartier nog niet goed in orde. De volgende morgen duurde het toch nog een kwartier voor de afrekening in orde was. Gelukkig waren we heel vroeg opgestaan, en hadden we al ontbeten.

Het ontbijt was goed: zelfbediening zoals tegenwoordig gebruikelijk; je kunt zelf kiezen wat je wilt. De kamer was sober ingericht.

• Beoordeeld op: 9 juni 2017

TOP

Voor sommige mensen bleek het quartier een minpunt te zijn maar wij zien er niet op tegen dat het hotel gelegen is in een buurt die hoofdzakelijk bevolkt is met mensen van Arabische origine of zwart Afrika. Er zijn kortbij slechts 2 cafeekes met bier van 't vat en anders moet je afzakken naar de omgeving Vieux-Port. Wel veel pitta/pizza maar helaas voor ons was het ramadan. Dus ..... En als je dan toch wilt vitten dan is het vasttapijt in de gangen naar de kamers aan vervanging toe. Ik weet wel, van een 3* mag je geen 5*resort verwachten.

Ligging van het hotel dicht bij station en amper 8 min wandelen van de "Vieux Port" en oude centrum. Voor een heel schappelijke prijs heb je een propere, voldoende ruime kamer voorzien van TV, frigo en gratis wifi. Ook de badkamer is voldoende ruim en proper. Wij hadden een rustige kamer gevraagd en hebben die ook gekregen. Kant van de binnenkoer. Kamer 215 = super rustig. Ook het ontbijt is prijs/kwaliteit uitstekend en voldoende. Wij verwachten dat we kunnen eten zoals we dagelijks thuis doen en dit konden we hier. EN.. een super broodrooster (die wij in hotels met meer sterren niet vinden en dan dikwijls nog een heel slecht werkende).

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

goede ligging en goede bedden

veel geluid uit aanpalende kamer

het ontbijt was ok maar je moest er vroeg bij zijn. ik ben eenmaal om 9u30 geweest en alles was op. na een kwartier bracht hij nog 1 brood en 4 koeken. er zaten toen nog zeker 15 mensen in de ontbijtzaal. en ze gaan er fier op dat je kunt ontbijten tot 12u!!!!

• Beoordeeld op: 2 oktober 2016

Slechte prijs kwaliteit!!

De geluidsdichte muren.... (De buurvrouw kreunde er doorheen) De sloten van de deuren werkte meerdere malen niet. De douche lekte, bad loopt leeg met erg veel lawaai. Handdoeken slecht aangevuld, regelmatig de zeepjes niet aangevuld hier meerdere malen om moeten vragen. Bij het ontbijt was er meerdere malen onvoldoende ingekocht, mensen hebben restjes stokbrood gegeten. De mieren lopen over de rand bij de ontbijtzaal, voortijdig inchecken was onmogelijk. Personeel was bij het uitchecken erg achterdochtig of de rekening die de dag ervoor was voldaan echt betaald was.... Kortom 1 keer en nooit meer.

De ruime kamer.

• Beoordeeld op: 2 oktober 2016

De eerste en de laatste keer.

Te weinig handdoeken, te weinig douchegel, een kamersleutel die het te vaak niet deed en een ontbijtbuffet waar alles om 10 uur 's morgens al op was.

Niets eigenlijk.

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Goed ontbijt.

Onaangename buurt en moeilijk om parking te vinden. Kamer heel lawaaierig: zowel lawaai van de straat als van de andere kamers (douchen, toilet, ...).

Goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2016

Als bovenstaande beoordelingen aangepakt worden zou ik er de volgende keer weer naartoe gaan

De airco deed het niet of nauwelijks, zo ook de koelkast. En het was 30 graden daar! De muur naast de wc was erg vies, er zaten allerlei druipers op waarvan ik niet wil weten wat het was.

De bedden waren heerlijk! Dichtbij het station en de oude haven

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Goede locatie, kamer viel tegen

Bij onze eerste kamer was er een probleem met het slot dat bleef piepen en hebben we een andere kamer gekregen waar de deur stroef zat en de klink aan de binnenkant van de deur eraf ging. Is deze kamer was het bad ook aan het afblotten en hebben we een salamander gevonden in onze badkamer (goed dat we dit allemaal hebben kunnen weglachen en desondanks een goede vakantie hebben gehad). Let wel op dat ze aan de balie in Frankrijk naar de bankkaart vragen waarmee de boeking is gebeurt en indien u een andere kaart meeheeft men de booking kan cancellen. Wij hebben geluk gehad dat ze hierover hebben gekeken maar ze hebben ons wel gewaarschuwd voor volgende boekingen... Ook was het vuilbakje nog niet leeggemaakt in de badkamer.

De locatie van het hotel is echt ideaal. Het metrostation, het station, het informatiekantoor, de oude haven en een goeie supermarkt liggen op wandelafstand.

• Beoordeeld op: 27 augustus 2016

Zalig bed, slechte locatie zonder parking.

De kamer was aan de krappe kant. Het belangrijkste minpunt is de ligging van het hotel. Dit is wel op wandelafstand van de oude haven, maar ligt in een onveiligere buurt. Ook was er gezegd dat er parking beschikbaar was aan het hotel, maar we moesten uiteindelijk nog een ondergrondse betalende parking zoeken en betalen.

Zalig bed en mooie kamer.

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

Zeker een aanrader.

De ligging was voor ons ideaal. Het ligt heel dicht bij het station maar ook bij de oude haven (restaurantjes, hop-on hop-off, winkels, ...). Mensen waren heel vriendelijk. We waren te vroeg maar konden toch al op de kamer. Het ontbijt is uitgebreid en verzorgd. De kamer is ruim, netjes, airco werkt perfect, WIFI gratis.

Heerlijk rustige kamer.

Personeel was erg chagrijnig.

Heerlijk rustige kamer.

De ligging, dicht bij het treinstation.

Geen opmerking.

De ligging, dicht bij het treinstation.

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Goed voor 1 overnachting

Kleine kamer

Goed bed

Ontbijt tafels beter/eerder leeg ruimen voor volgende...

Ontbijt tafels beter/eerder leeg ruimen voor volgende gasten. Ontbijt buffet eerder bijvullen

Genoten van een stedentrip in Marseille.

Goed hotel, centraal gelegen bij openbaar vervoer en centrum. Goed geïsoleerd dus geen last van verkeersgeluid etc.

• Beoordeeld op: 7 februari 2018

redelijk hotel voor kort verblijf.

rumoerig kamers aan straatzijde, erg kleine kamer. ik kreeg na 1 nacht een grotere en rustige kamer.

centraal gelegen.

goede bedden.

Hotel is heel slordig en goedkoop genoveerd. Ontbijtlokaal weinig aantrekkelijk.

goede bedden. goed ontbijt. vriendelijk personeel aan de balie.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2017

Goede locatie in het centrum. Alles lekker dichtbij.

Ontbijt. 's avonds/nachts rondom het hotel veel rumoer. Voor 2 vrouwen niet ideaal.

Bed is heel goed. Hotel in centrum.

Prima hotel, overla dichtbij gelegen

Sanitair had nieuwer gemogen

Goed ontbijt en goede bedden, heerlijke koele kamer

Vuile stad

Onthaal, brandalarm, ratten voor het hotel

Goed bed, lekker ontbijt

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Marseille is onze jaarlijkse minireid

Eigelijk niks

Aorco deed het uitstekend bij extremme warmte.kamers waren heel proper.ontbijt sober maar go0

Niet slecht

Klein toch wel met name badkamer

Centrale ligging

Aangenaam hotel. Op wandelafstand van het station.

Krappe lift.

Goed ontbijt. Toponthaal. Goed geslapen.

niet goed

ontbijt de kamers niet proper geen warm water in de douche

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Badkamer is groot en schoon

Badkamer is groot en schoon

• Beoordeeld op: 19 maart 2017

leuk hotel voor een korte stedentrip

meer personeel bij het ontbijt, nu was er maar 1 man en die kon het allemaal niet bijhouden.

schoon hotel, dichtbij station, vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 17 maart 2017

De ligging, dichtbij 't station en op wandelafstand van...

De ligging, dichtbij 't station en op wandelafstand van het centrum. Propere kamer.

• Beoordeeld op: 19 januari 2017

Prima hotel om de stad te verkennen.

Netheid van de badkamer

Centrale ligging

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

goede bedden en geluidsarme kamer

goede bedden en geluidsarme kamer

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

we hadden kamer aan voorkant van straat.

we hadden kamer aan voorkant van straat. Enorm veel lawaai. We hebben wel mogen wisselen. Geen mooie ruimte om te ontbijten.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2016

Zeker aan te raden!

Prachtige ligging. Dicht bij station, dicht bij oude haven. Mooie kamers. Uitgebreid ontbijt.

• Beoordeeld op: 22 juli 2016

mooie stad, goede locatie

wat oubollig, maar wel netjes.

uitgebreid ontbijt, wel geen eitjes.Vriendelijke

• Beoordeeld op: 9 februari 2016

Ontbijt was prima, kamers met goede bedden en ruime badkamer.

Eigenlijk niets behalve dat er 's avonds niets gedronken kon worden (koffie of iets dergelijks). Voor vrouwen is het 's avonds weinig aantrekkelijk om de straat op te gaan.

Ontbijt was prima, kamers met goede bedden en ruime badkamer. Meneer van het ontbijt was bijzonder vriendelijk!

• Beoordeeld op: 1 november 2015

Prijs kwaliteit was in orde

Het hitel ligt aan de rand van een iets mindere wijk. Ik zou de volgende keer in Marseille een hotel aan de zuidkant van de oude haven kiezen.

Prijs kwaliteit was in orde

• Beoordeeld op: 26 oktober 2015

Mooi hotel in hartje Marseille.

Mooi hotel in hartje Marseille. Alles zit in de buurt en midden in het centrum. Loopafstand van haven en station. Ontbijtbuffet tot 11:30. Genoeg keus.

• Beoordeeld op: 18 oktober 2015

vriendelijk,lekker ontbijt,goede ligging,toiletartik.

Het mocht wel wat beter onderhouden worden.Het bad was vuil,de douchekraan kon niet bevesrigd worden; de ramen kunnen beter geisoleerd worden. Uitzicht kam.303=0

vriendelijk,lekker ontbijt,goede ligging,toiletartik.dagelijks bijgevuld,super goed bed; gratis water. Kam306 heel goed.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2015

de locatie en de vriendelijkheid van het personeel

de wifi bereikte niet de kamer, onze badkamer stond één keer onder water omdat een bovenbuur douchte

de locatie en de vriendelijkheid van het personeel

• Beoordeeld op: 27 juli 2015

De balie bediende van overdag was wel vriendelijk.

De eisen gesteld bij aankomst (in de nacht). Creditkaart. Personeel van een bedrijf beschikt niet altijd over een creditkaart. Dit gaf veel problemen

De balie bediende van overdag was wel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 19 juli 2015

Het hotel was erg comfortabel, met een heerlijk bed en een...

De receptionist bij wie we moesten inchecken was uiterst onvriendelijk. Wij hadden de creditcard waarmee we betaal hadden niet mee (die was van mijn moeder en wij zijn twee meiden van 17 en 18). Gelukkig snel opgelost. Ook de buurt was een beetje armoedig en wij voelden ons niet op ons gemak.

Het hotel was erg comfortabel, met een heerlijk bed en een badkamer met bad. Alles was schoon. Het hotel ligt op 2 minuten lopen van het station, dit is erg fijn.

• Beoordeeld op: 25 mei 2015

locatie, op 5 minuten stappen van de oude haven, en vlakbij...

Hygiëne en netheid. Versleten badkamer, door amateurs kwistig met siliconen gerepareerd.. Wankel toilet. Bad met stukjes uit email. Voltapijt vloerbedekking in hotel en de kamers: heel morsig. Het hele hotel lijkt uitgeleefd en opgelapt.

locatie, op 5 minuten stappen van de oude haven, en vlakbij station. Ontbijt was O.K..

• Beoordeeld op: 3 maart 2016

Rustige kamer achterzijd

Piepkleine 1persoonslift

Rustige kamer achterzijd

• Beoordeeld op: 12 oktober 2015

goede locatie, vlakbij parkeergarage, redelijk rustig en...

goede locatie, vlakbij parkeergarage, redelijk rustig en alles goed aan te lopen

• Beoordeeld op: 13 september 2015

De plaats, dicht bij station en toch centraal

te kleine kamers, waardoor moeilijk te onderhouden. Te smalle bedden.

De plaats, dicht bij station en toch centraal

• Beoordeeld op: 6 augustus 2015

Grote kamer

wifi verbinding slecht, ver van de oude haven.

Grote kamer

• Beoordeeld op: 3 augustus 2015

geen warm water, grimmige omgeving

geen warm water, grimmige omgeving

• Beoordeeld op: 2 augustus 2015

De ligging is zeer ok, alsook de prijs/kwaliteit.

Ontbijt werd heel laat aangevuld, en personeel was ook niet vriendelijk.

De ligging is zeer ok, alsook de prijs/kwaliteit.

Er zijn ook 23 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.