Hoppa till innehållet
  1. Startsida hotellrecensioner
  2. Hotellrecensioner GER
  3. Hotellrecensioner Berlin
  4. Recensioner av Hotel Berlin, Berlin, a member of Radisson Individuals

Recensioner av Hotel Berlin, Berlin, a member of Radisson Individuals Den här klassificeringen speglar hur boendet mäter sig med standarden i branschen när det kommer till prisnivå, faciliteter och tjänsterna som erbjuds. Klassificeringen är baserad på boendets egna uppskattning. Använd den här klassificeringen som hjälp när du väljer boende.

Lützowplatz 17, Mitte, 10785 Berlin, Tyskland

#260 av 534 hotell i Berlin

Guests' Choice

Recensionspoäng

Baserat på 360 hotellrecensioner

8,3

Betygsfördelning

  • Städning

    8,7

  • Bekvämlighet

    8,6

  • Läge

    8,6

  • Faciliteter

    8,4

  • Personal

    8,5

  • Prisvärt

    8,2

  • Gratis WiFi

    7,7

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 25

  • Recenserades: 16 juni 2026

    8,0
    Stort, bra hotell som ligger i ett tryggt område.
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter

    Personalen som vi mötte i gästservice när vi hade problem att göra självincheckningen var inte helt serviceminded. Samma gällande barpersonalen, lämnar en del övrigt att önska gällande vänlighet.

    Frukosten var bra, fanns mycket att välja på, men saknade hårt bröd. Frukostpersonal och städpersonal mycket trevlig. Rent och fint rum och badrum. Gott om plats att hänga och lägga kläder. Jättestor bar som vi satt i när vi kom hem från middagar på stan. Nära till busshållplatsen där vi tog bussen för att komma ut på sightseeing och måltider och från och till flygplatsen (med byte till tåg).

    Bodde här juni 2026

  • Recenserades: 3 maj 2026

    8,0
    Toppenhotell med bra läge!
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Incheckningen!! Visst kan man checka in själv men om man har bokningsnummer och namn så ska man inte behöva fylla i massor med information som man redan har angivit vid bokningen! Det behövdes ändå en personal som fick hjälpa alla. Svårt att hitta info om frukosttider! Vid frukosten fanns en person som checkade av rumsnumret. Detta kan ersättas med automatisk entre med rumskortet med snurrgrind! Denna person kan finnas vid in och utcheckning istället.

    Rummet, sängen, frukosten, läget, personalen och hela hotellet.

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 2 maj 2026

    8,0
    Bra läge, bekväm säng, mycket bra frukost och ytterst trevlig och hjälpsam personal.
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 5 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Utmärkt.

    Bodde här maj 2026

  • Recenserades: 22 april 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Omständlig incheckning. Något hård säng men det är en smaksak. Öppettiderna i saunan borde vara längre; både tidigare och senare.

    Bra läge och enkelt att ta sig till hotellet från BER. Bra frukost, fina och fräscha rum. Utmärkt med möjlighet att hyra cykel på hotellet! Trevligt spa/sauna!

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 8 april 2026

    9,0
    Rekommenderar hotellet
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Familjerum
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Egentligen ingenting. Läget kanske inte är det optimala men det var nära till kollektivtrafik och lugnt område. Tycker att hotellets service och standard väge upp det.

    Mycket bra hotell, bra rum, bra sängar och mycket god frukostbuffé. Åker jag till Berlin igen oavsett själv eller i grupp så bor jag gärna här igen.

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 3 april 2026

    9,0
    Mycket bra, återkommer gärna!
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Standard
    • Vistelsen var 3 nätter

    Fantastisk frukost! Allt man kan önska sig.

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 11 mars 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Standard
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Väldigt bra frukost. Fräscht. Stort utbud. Det jag saknade var smoothies och eller färsk juice. Kaffet kan också bli bättre men det är normalt på hotell.. Skön säng och rent. Gammal byggnad dock men det är renoverat. Nära till kommunikationer.

    Bodde här mars 2026

  • Recenserades: 17 februari 2026

    8,0
    Det var en bra vistelse. Hade önskst att man kunde fått omelett i frukosten
    • Resa i jobbet
    • Soloresenär
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Lite krångel med digital inloggning när man plötsligt skulle ha en QR kod.

    Blev uppgraderad

    Bodde här februari 2026

  • Recenserades: 3 januari 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Bastun. Rörigt, Skåpen fungerade inte. Varför inte tillsätta bubbelpool och kallbad. Plats finns. Hårtorken gammal och sliten. Det gick inte att casta och streama på tv:n.

    Frukosten är fantastisk. Läget. Fina rum Bra m d shopen i entrén.

    Bodde här januari 2026

  • Recenserades: 25 december 2025

    9,0
    Bra hotell med hjälpsam personal, nära lokaltrafiken.
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Rum Premium
    • Vistelsen var 6 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Personal var hjälpsamma, bra frukost, fint rum ( på våning 7), garage samt härligt med promenad eller lokaltrafik till alla sevärdheter.

    Bodde här december 2025

  • Recenserades: 6 december 2025

    9,0
    Ok
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Check- in lite för många steg, man kunde ha bet om info i god tid för att undvika spendera så mycket tid på plats, då det är själv incheckning.

    Större hotell än vad man trodde. Trevlig frukost personal.

    Bodde här december 2025

  • Recenserades: 14 september 2025

    7,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Standard
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Utmärkt.

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 12 september 2025

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Tveksamt hur sir condition funkade

    Bra frukost

    Bodde här september 2025

  • Recenserades: 28 augusti 2025

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Saknade en helkropps spegel och några krokar i badrummet.

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 18 augusti 2025

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Bra sängar, stora rum, rent

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 10 augusti 2025

    8,0
    Bättre att möts sv perdonal än av en skärm
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Digital incheckning

    Rent och fräscht, modernt

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 4 augusti 2025

    9,0
    Hotellet är suveränt på flera sätt: välstädat, snygg design, bra läge, mycket bra frukost!
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 2 nätter

    Tyskland är oerhört omodernt på flera sätt - t ex. att man fortfarande får röka på uteserveringar. Så även vid utomhus-frukostborden. Förbjud detta!! Det är inte ok på något sätt! Fortfarande problem med internet på detta hotell. Bott här flera gånger och det funkar alltid lika dåligt. Problem om man måste jobba och t ex har Zoom-möten som inte fungerar. Bastun borde vara möjlig att använda även på förmiddagarna.

    Mycket bra frukost, bra att man kan sitta ute och äta.

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 25 juli 2025

    7,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Bemötande och service från personal när vi påtalade brister och trasig kyl samt kaffemaskin. Kvalitet på maten i restaurangen som ej höll måttet för dom priserna.

    Läget.

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 23 juli 2025

    7,0
    Ok hotell med bra läge och en bra frukost men en del brister på tekniska system.
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Familjerum
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Wifi fungerade inte alls på rummet och ganska dåligt i allmänna delar av hotellet. Skulle fixas av hotellet men tyvärr så löste de inte det. Gick inte att koppla in en apple tv dosa eller dator till TV’n via hdmi då input unit var avsiktligt spärrat av hotellet. Dyr parkering. Hade läst recensioner om att incheckningen inte fungerade bra. Tänkte att det inte kan vara så svårt men systemet klarade inte av en del grundläggande uppgifter så därför fick personalen lösa det via deras dator.

    Bra frukost. Bra läge nära tunnelbanan. Bra parkering.

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 21 juli 2025

    8,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Själv incheckning!

    När till allt !

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 19 juli 2025

    8,0
    Fina familjerum!
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Familjerum Premium
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Lite tråkiga kvarter. Hissarna fungerade dåligt. Dyr frukost.

    Stort familjerum, väldigt fint och fräscht. Hyfsat läge. En del aktiviteter för barnen.

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 11 juli 2025

    7,0
    Det va ok
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Familjerum
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Mögel i duschen och påtaglig lukt av mögel när vi gick in i rummet, påpekade detta och fick ett annat rum där det va lite bättre men ändå mögel i duschen och lite mindre lukt i rummet

    Trevlig lobby

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 9 juli 2025

    8,0
    I övrigt allt jättebra
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Rum Cosy Small
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Incheckningssystem med self-service fungerade inte helt!

    Bodde här juni 2025

  • Recenserades: 6 juli 2025

    7,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Rum Superior
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Luftkonditioneringen kunde kylt bättre, mest tilluft. Varmt på rummet men svalnade av på kvällen.

    Hög kvalité på hela hotellet. Stort rum, gott om eluttag. Frukost i toppklass. Närhet till det mesta.

    Bodde här juli 2025

Visar 1 – 25

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!

Gäster har även recenserat dessa boenden: