Wehlener Weg 1, 01824 Kurort Rathen, Duitsland
#12 van de 14 hotels in Kurort Rathen
GastfavorietGebaseerd op 26 beoordelingen over dit hotel
8,3Hygiëne
8,7
Comfort
8,8
Locatie
9,7
Faciliteiten
8,8
Personeel
8,9
Prijs-kwaliteitverhouding
8,3
Gratis WiFi
8,3
Echte gasten. Echte overnachtingen. Echte meningen.
Meer tonen- er opent een dialoogvensterElke beoordelingsscore ligt tussen 1 en 10. Voor de algehele score die je ziet, tellen we alle beoordelingsscores die we hebben ontvangen, bij elkaar op, waarna we dat totale cijfer delen door het aantal beoordelingsscores die we hebben ontvangen. We gebruiken een gewogen beoordelingssysteem. Dit betekent dat hoe recenter een beoordeling is, des te meer impact deze heeft op de berekening van de totale beoordelingsscore. Daarnaast kunnen gasten aparte ‘subscores’ geven op cruciale onderdelen, zoals locatie, hygiëne, personeel, comfort, faciliteiten, prijs-kwaliteitverhouding en gratis WiFi. Let op: gasten dienen hun subscores en hun totaalscores apart in, dus er is geen direct verband tussen beide.
Je kunt een Accommodatie die je via ons platform hebt geboekt, beoordelen als je er verbleven hebt of als je aangekomen bent bij de accommodatie, maar er niet verbleven hebt. Als je een ingediende beoordeling wilt bewerken, neem je contact op met onze Klantenservice.
Wij hebben mensen en geautomatiseerde systemen die gespecialiseerd zijn in het opsporen van valse beoordelingen die op ons platform worden ingediend. Als we die vinden, verwijderen we ze en ondernemen we zo nodig actie tegen de verantwoordelijke.
Wie iets verdachts opmerkt, kan dit altijd melden aan onze Klantenservice, zodat ons Fraudeteam het verder kan onderzoeken.
Idealiter zouden we elke beoordeling die we ontvangen publiceren, positief of negatief. We zullen echter geen beoordelingen weergeven die (onder andere) bevatten of verwijzen naar:
Om te zorgen dat beoordelingen relevant zijn, accepteren we mogelijk alleen beoordelingen die binnen 3 maanden na het uitchecken worden ingediend en laten we beoordelingen mogelijk niet meer zien als ze 36 maanden oud zijn, of als de Accommodatie van eigenaar is veranderd.
Een Accommodatie kan ervoor kiezen om op een beoordeling te reageren.
Wanneer je meerdere beoordelingen ziet, staat de meest recente beoordeling bovenaan, afhankelijk van een paar andere factoren (in welke taal de beoordeling is geschreven, of het alleen een score is of dat er ook opmerkingen in staan, etc.). Als je wilt, kun je ze sorteren en/of filteren (op tijd van het jaar, beoordelingsscore, etc.).
Soms tonen we externe beoordelingsscores van andere bekende reiswebsites. We maken het duidelijk wanneer dit het geval is.
Deze richtlijnen en standaarden zijn erop gericht om de content op Booking.com relevant en familievriendelijk te houden, zonder beperkingen op te leggen aan krachtige oordelen. Ze zijn altijd van toepassing, ongeacht de toon van de feedback.
Bijdragen dienen reisgerelateerd te zijn. De nuttigste bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen om betere beslissingen te maken. We verzoeken je om geen persoonlijke, politieke, ethische of religieuze opmerkingen te schrijven. Promotionele content zal worden verwijderd en kwesties met betrekking tot de diensten van Booking.com zullen worden doorgestuurd naar de teams van onze Customer Service of Accommodation Service.
Bijdragen dienen geschikt te zijn voor een wereldwijd publiek. Vermijd grof taalgebruik of pogingen daartoe door middel van creatieve spelling, in welke taal dan ook. Opmerkingen en media die haatzaaiende uitlatingen, discriminerende opmerkingen, bedreigingen, seksueel expliciet taalgebruik, geweld, en de promotie van illegale activiteiten bevatten, zijn niet toegestaan.
Alle content dient echt en door de gast zelf geschreven te zijn. Beoordelingen zijn het waardevolst als ze origineel en objectief zijn. Je bijdrage dient van jezelf te zijn. Accommodatiepartners van Booking.com mogen niet namens de gast schrijven of de gast iets aanbieden in ruil voor een beoordeling. Pogingen om de score van een concurrent te verlagen door het schrijven van een negatieve beoordeling worden niet geaccepteerd.
Respecteer de privacy van anderen. Booking.com zal zijn best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, websiteadressen, social media-accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.
De in bijdragen geuite meningen zijn afkomstig van klanten en accommodaties van Booking.com en niet van Booking.com zelf. Booking.com aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor beoordelingen of antwoorden. Booking.com is een distributeur (zonder enige verplichting tot verificatie) en geen uitgever van deze opmerkingen en antwoorden.
Om de meest relevante beoordelingen te tonen, worden de beoordelingen standaard gesorteerd op datum en aanvullende criteria, zoals je taal, beoordelingen met tekst en niet-anonieme beoordelingen. Er kunnen nog meer sorteeropties zijn, zoals type reiziger, score, etc.
Deze service kan vertalingen van Google bevatten. Google geeft geen garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot deze vertalingen, inclusief garanties met betrekking tot de nauwkeurigheid, betrouwbaarheid of enige impliciete garanties van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel en niet-inbreuk.
Einde tekst dialoogvenster
Resultaat 1 – 25
Beoordeeld op: 23 juni 2026
Ludovicus
BelgiëHou rekening met het feit dat er geen echte receptie is : de kamerbatch moet je zelf met een code uit een safeje halen, deze code wordt kort voor 14uur per sms naar je gsm gestuurd; bij vroege aankomst kan je wel uw valiezen ergens achterlaten. Ik vond het nogal een gedoe, maar was het eigenlijk al gewoon van een ander Steiger hotel.
Goed, comfortabel en levendig hotel. centrale ligging recht op de oever van de Elbe aan het toeristenveer en ook de start van meerdere wandelingen waaronder de Basteibrucke. Onze superior room was op de hoogste verdieping met frontaal zicht op de Elbe ... er zijn echter ook goedkopere kamers beschikbaar met minder of geen zicht. De kamer was ruim (+-28m²) gezellig en comfortabel met een leuk balkon en goede stoelen. Ook de goede airco en het frigootje hebben hun nut bewezen. Goede wellness met overdekt klein zwembad en sauna voor ontspanning na een lange wandeling. Het diner van het half pension is in 3 gangen buffet met soep, koude buffet en warm buffet met keuze uit 3 visjes/vleesjes, drank aan tafel wordt afzonderlijk besteld en meteen aan tafel betaald. Goed georganiseerd. Ontbijtbuffet is ook voortreffelijk. Er wordt binnen in het restaurant of buiten op het grote terras gegeten. Extra : bij aankomst neem je gratis het toeristenveertje als je uw boeking van het hotel toont; bij oppikken van de kamerbatch is er ook een gratis biljet voor het veer bijgevoegd.
Verbleven in mei 2026
Beoordeeld op: 12 november 2025
Johan
BelgiëNabijheid van basteibrucke
Verbleven in november 2025
Beoordeeld op: 18 oktober 2025
Marco
NederlandSchitterende locatie aaan de Elbe, leuk met het pondje naar de overkant. Er heerst een gemoedelijke drukte door de wandelaars die naar de Basteibrucke gaan. We hadden een kamer met balkon aan de rivier kant. Het buffet wqs 's avonds en 's ochtend prima.
Verbleven in oktober 2025
Beoordeeld op: 18 september 2025
Charlotte
NederlandHet personeel is niet erg behulpzaam, nogal kortaf. Er zijn geen slippers voor de sauna. Wij hadden een kamer zonder balkon geboekt, maar vonden die klein en onpraktisch. Na enig aandringen en bijbetaling konden we verhuizen naar een kamer met balkon.
Het eten bij halfpension was van prima kwaliteit. Voldoende keuze, ook veel groentes. De sauna is een leuk extraatje na een dag wandelen. De locatie direct aan de Elbe is mooi en rustig en ligt heel centraal in het wandelgebied.
Verbleven in september 2025
Beoordeeld op: 4 september 2025
Kathleen
BelgiëDe locatie, het buffet, de mogelijkheid om een picknick te bestellen, sauna
Verbleven in september 2025
Beoordeeld op: 14 augustus 2025
Sonja
BelgiëDe prijs van de drankjes vrij duur Het ontbijt nogal eentonig
De kamer was ruim, met zeer goede airco, wat zeer welkom was met de hitte.
Verbleven in augustus 2025
Beoordeeld op: 20 juli 2025
Monique
NederlandBrood bij het ontbijt is erg compact en droog. Niet elke dag schoonmaak, alleen op aanvraag. Iets onpersoonlijker omdat alles online gaat (zelf inchecken, informatie over hotel enz.) maar is verder wel goed geregeld (snelle reactie bij vragen).
Prachtige plek met uitzicht op het pontje. Mooi balkon om op te zitten. Goede badkamer met apart toilet. Fles wijn en water als welkom. Gevarieerd buffet met voldoende keuze. Elke avond wisselende maaltijden. Veel te doen in de omgeving.
Verbleven in juli 2025



Beoordeeld op: 31 augustus 2024
Gino
BelgiëEr was niemand aan de receptie.., inchequen met een code was ietswat onpersoonlijk en vragen stellen moest dan maar aan het restaurant personeel. Men praat wel engels(soms) maar alles staat Duits geschreven... voorts alles dik ok ;-)
De LOCATIE! Meteen op pad langs supermooie wandelwegen en natuurlijk de Bastei!
Verbleven in augustus 2024
Beoordeeld op: 23 augustus 2024
Robert
NederlandWespen op het terras
Locatie, rust en uitzicht
Verbleven in augustus 2024
Beoordeeld op: 30 juli 2024
Sarah
BelgiëDe overzetboot is niet handig als je reist met een baby. De auto staat dus heel ver. Het avondeten en ontbijt zijn niet wow maar wel oke.
Het zwembad, de kamer en de locatie
Verbleven in juli 2024
Beoordeeld op: 27 april 2024
Colinda
NederlandBedden vielen tegen. Te hard. In een hotel van dit aantal sterren had ik betere bedden verwacht.
Ontbijt en diner waren meer dan prima. Personeel vriendelijk. Locatie super en leuk over met het veerpontje.
Verbleven in april 2024
Beoordeeld op: 21 oktober 2023
Ryanne
NederlandGeen slippers; alleen buffet, geen a la carte aanbod in restaurant
De spa; self-check-in; balkon met uitzicht op de Elbe; moderne kamer met badjassen
Verbleven in oktober 2023
Beoordeeld op: 5 september 2023
Renate
NederlandHet diner (inbegrepen bij de prijs). Geen receptie.
Mooie ruime en nette kamer. Zonsverduisterende luiken.
Verbleven in september 2023
Beoordeeld op: 29 augustus 2023
Saskia
NederlandHet stoombad was buiten gebruik. We kregen een fles wijn, maar mochten deze alleen op de kamer opdrinken. Het buffet viel tegen. Het was niet slecht maar ook niet bijzonder goed. De drankjes zijn erg duur. Het is precies hetzelfde concept als bij de andere Steiger hotels. De inrichting van het hotel en spa doet vermoeden dat het een heel goed hotel was. Jammer dat er nu de Steigerwind waait. Efficiency boven echte gastronomie en gastvrijheid. Hopelijk neemt Steiger niet meer hotels in de regio over.
De familiekamer was groot en mooi met een grote badkamer en apart toilet, het ontbijt was goed, de spa was leuk (wel koud water!), de locatie is goed, net aan de overkant van de Elbe. Goed dat er geen wegwerpplastic gebruikt wordt bij het ontbijt. Je kan veel gezonde keuzes maken bij ontbijt en buffet.
Verbleven in augustus 2023
Beoordeeld op: 13 juli 2023
Pieter
NederlandWij hadden een huisarts nodig. Het was niet bekend waar we die konden vinden.
De locatie is perfect. Mooi hotel. Aardig personeel.
Verbleven in juli 2023
Beoordeeld op: 14 juni 2026
M
NederlandVreselijk dat je de auto aan de andere kant van een rivier moet achterlaten. Onze auto was vol met baggage, dus we vonden dat onveilig. En het is ook misleidend, want dat wordt niet vermeld bij de boeking. Pas als je betaald hebt, krijg je dat te horen. Dat vonden we helemaal niet netjes. Booking.com probeerde ons geld terug te krijgen nog voordat we arriveerden, maar de eigenaren waren heel bot: betaald is betaald. Dat ze je misleiden vonden ze blijkbaar normaal. We hebben heel wat toeren uitgehaald om de auto toch aan de andere kant van de rivier te parkeren. Zo veel stress hebben we nooit gehad tijdens een vakantie. Wat ook vervelend was: het hotel ligt mooi aan de rivier, maar de meeste kamers kijken daar niet op uit. We keken tegen een muur aan. De kamers zijn ook bloedheet. Er is geen airco.
Mooi hotel aan het water, maar pas op: met de auto kun je niet bij het hotel komen, je moet de auto aan de overkant van een rivier laten en een pontje nemen. In ons geval heel onhandig: 1 uur extra reistijd als je op doorreis bent.
Verbleven in juni 2026
Beoordeeld op: 1 juni 2026
Lore
BelgiëVriendelijke mensen bij het ontbijt
Verbleven in april 2026
Beoordeeld op: 5 mei 2026
Mark
NederlandDe manager maakte die avond een soort excuses, maar zweeg ons volledig dood, de dag erna. Ze had alles recht kunnen zetten; wij boden die kans. Ze negeerde ons compleet en stuurde collega’s naar ons toe. Daardoor tot twee keer een onvoldoende
Zie mijn vorige recensie. Overigens hadden we deze twee nachten vóór het eerste verblijf geboekt. Anders hadden we hier nooit twee nachten gebleven.
Verbleven in mei 2026
Beoordeeld op: 5 mei 2026
Mark
NederlandHebt u even? Géén bediening op het terras, direct afrekenen ná bestellen, niet eens nadat de drankjes gebracht werden. Een hulpje dat na het eten achter ons werd aangestuurd, naar onze kamer, “want we hadden niet afgerekend na 4 glaasjes wijn, na het eten…”, (eten houdt overigens ook niet echt over; veel vet vlees met zenen eraan.) waarbij we bij het eerste glas al het kamernummer hadden doorgegeven. De manager sommeerde ons te betalen en dat terwijl ze in de middag ook al heel belerend en aanvallend een door hen zelf gemaakte fout kwam oplossen. Totaal ongastvrije beleving, totaal incapabele manager. Ze bleef zelfs bij betaling van de wijntjes de discussie opzoeken. Heel jammer dit. Daardoor ook onacceptabel dat dit 4 sterren heeft… Ze haalt alles naar beneden.
De locatie is geweldig! Mooie kamer en verzorgd
Verbleven in mei 2026
Beoordeeld op: 6 november 2025
Patrick
BelgiëEr zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling
Verbleven in oktober 2025
Beoordeeld op: 29 oktober 2025
Vanessa
BelgiëEr zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling
Verbleven in oktober 2025
Beoordeeld op: 10 juli 2024
Ronald
NederlandEr zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling
Verbleven in juli 2024
Beoordeeld op: 17 december 2023
Erik
NederlandEr zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling
Verbleven in december 2023
Beoordeeld op: 17 augustus 2023
Peter
NederlandEr zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling
Verbleven in augustus 2023
Resultaat 1 – 25
Le Sambuc, Frankrijk
Praag, Tsjechië
Riezlern, Oostenrijk
San Pedro de Atacama, Chili
Moses Lake, VS
Es Caló, Spanje
Bjelovar, Kroatië
Mezőtúr, Hongarije
We bieden gepersonaliseerde aanbevelingen aan op basis van je activiteit op ons platform. Je kunt je hiervoor afmelden als je dat wilt. Houd er rekening mee dat als je dit doet, dit alleen voor dit apparaat is. Je moet deze instelling daarom op elk ander apparaat aanpassen aan je voorkeur.
Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc., de wereldleider in online reisdiensten.
We hebben meer dan 70 miljoen beoordelingen van accommodaties, allemaal van echte, geverifieerde gasten.
1
Alleen wie via ons boekt, kan het verblijf beoordelen. Zo weten we zeker dat onze beoordelingen afkomstig zijn van echte gasten die in een accommodatie verbleven hebben.
2
Onze gasten bezoeken de accommodatie en ervaren zelf of de kamer rustig is, of het eten inderdaad lekker smaakt en hoe vriendelijk het personeel is.
3
Reis voorbij? Gast aan het woord. Wij checken of de beoordeling echt is, en of er geen grof taalgebruik in staat. Dan plaatsen we hem op de website van Booking.com.
Als je via ons hebt geboekt en een beoordeling wilt geven, dan moet je eerst inloggen.
Einde tekst dialoogvenster