Overslaan en naar de inhoud gaan
  1. Startpagina hotelbeoordelingen
  2. Hotelbeoordelingen Duitsland
  3. Hotelbeoordelingen Kurort Rathen
  4. Beoordelingen van Rathener Hof by STEIGER Hotels

Beoordelingen over Rathener Hof by STEIGER Hotels Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Wehlener Weg 1, 01824 Kurort Rathen, Duitsland

#12 van de 14 hotels in Kurort Rathen

Gastfavoriet

Beoordelingsscore

Gebaseerd op 26 beoordelingen over dit hotel

8,3

Scoreverdeling

  • Hygiëne

    8,7

  • Comfort

    8,8

  • Locatie

    9,7

  • Faciliteiten

    8,8

  • Personeel

    8,9

  • Prijs-kwaliteitverhouding

    8,3

  • Gratis WiFi

    8,3

100% geverifieerde beoordelingen

Echte gasten. Echte overnachtingen. Echte meningen.

Meer tonen- er opent een dialoogvenster
Schrijf een beoordeling

Resultaat 1 – 25

  • Beoordeeld op: 23 juni 2026

    9,0
    Heerlijk comfortabel hotel met fantastische ligging
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 3 nachten

    Hou rekening met het feit dat er geen echte receptie is : de kamerbatch moet je zelf met een code uit een safeje halen, deze code wordt kort voor 14uur per sms naar je gsm gestuurd; bij vroege aankomst kan je wel uw valiezen ergens achterlaten. Ik vond het nogal een gedoe, maar was het eigenlijk al gewoon van een ander Steiger hotel.

    Goed, comfortabel en levendig hotel. centrale ligging recht op de oever van de Elbe aan het toeristenveer en ook de start van meerdere wandelingen waaronder de Basteibrucke. Onze superior room was op de hoogste verdieping met frontaal zicht op de Elbe ... er zijn echter ook goedkopere kamers beschikbaar met minder of geen zicht. De kamer was ruim (+-28m²) gezellig en comfortabel met een leuk balkon en goede stoelen. Ook de goede airco en het frigootje hebben hun nut bewezen. Goede wellness met overdekt klein zwembad en sauna voor ontspanning na een lange wandeling. Het diner van het half pension is in 3 gangen buffet met soep, koude buffet en warm buffet met keuze uit 3 visjes/vleesjes, drank aan tafel wordt afzonderlijk besteld en meteen aan tafel betaald. Goed georganiseerd. Ontbijtbuffet is ook voortreffelijk. Er wordt binnen in het restaurant of buiten op het grote terras gegeten. Extra : bij aankomst neem je gratis het toeristenveertje als je uw boeking van het hotel toont; bij oppikken van de kamerbatch is er ook een gratis biljet voor het veer bijgevoegd.

    Verbleven in mei 2026

  • Beoordeeld op: 12 november 2025

    9,0
    Fantastisch
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 1.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Nabijheid van basteibrucke

    Verbleven in november 2025

  • Beoordeeld op: 18 oktober 2025

    9,0
    Fantastisch
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 1.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Schitterende locatie aaan de Elbe, leuk met het pondje naar de overkant. Er heerst een gemoedelijke drukte door de wandelaars die naar de Basteibrucke gaan. We hadden een kamer met balkon aan de rivier kant. Het buffet wqs 's avonds en 's ochtend prima.

    Verbleven in oktober 2025

  • Beoordeeld op: 18 september 2025

    8,0
    Erg goed
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Standard Double Room (No River View)
    • Verbleef 5 nachten

    Het personeel is niet erg behulpzaam, nogal kortaf. Er zijn geen slippers voor de sauna. Wij hadden een kamer zonder balkon geboekt, maar vonden die klein en onpraktisch. Na enig aandringen en bijbetaling konden we verhuizen naar een kamer met balkon.

    Het eten bij halfpension was van prima kwaliteit. Voldoende keuze, ook veel groentes. De sauna is een leuk extraatje na een dag wandelen. De locatie direct aan de Elbe is mooi en rustig en ligt heel centraal in het wandelgebied.

    Verbleven in september 2025

  • Beoordeeld op: 4 september 2025

    9,0
    Fantastisch
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 9 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    De locatie, het buffet, de mogelijkheid om een picknick te bestellen, sauna

    Verbleven in september 2025

  • Beoordeeld op: 14 augustus 2025

    9,0
    Prachtige omgeving in goed hotel
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 4 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    De prijs van de drankjes vrij duur Het ontbijt nogal eentonig

    De kamer was ruim, met zeer goede airco, wat zeer welkom was met de hitte.

    Verbleven in augustus 2025

  • Beoordeeld op: 20 juli 2025

    8,0
    Goed hotel in prachtige omgeving.
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 4 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Brood bij het ontbijt is erg compact en droog. Niet elke dag schoonmaak, alleen op aanvraag. Iets onpersoonlijker omdat alles online gaat (zelf inchecken, informatie over hotel enz.) maar is verder wel goed geregeld (snelle reactie bij vragen).

    Prachtige plek met uitzicht op het pontje. Mooi balkon om op te zitten. Goede badkamer met apart toilet. Fles wijn en water als welkom. Gevarieerd buffet met voldoende keuze. Elke avond wisselende maaltijden. Veel te doen in de omgeving.

    Verbleven in juli 2025

  • Beoordeeld op: 31 augustus 2024

    8,0
    Ontspannen genoten van de omgeving
    • Vakantiereis
    • Gezin met jonge kinderen
    • Two-bedroom family suite in the annex building
    • Verbleef 4 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Er was niemand aan de receptie.., inchequen met een code was ietswat onpersoonlijk en vragen stellen moest dan maar aan het restaurant personeel. Men praat wel engels(soms) maar alles staat Duits geschreven... voorts alles dik ok ;-)

    De LOCATIE! Meteen op pad langs supermooie wandelwegen en natuurlijk de Bastei!

    Verbleven in augustus 2024

  • Beoordeeld op: 23 augustus 2024

    9,0
    Na een wandeling bijkomen op je balkon met een wijntje met uitzicht op rivier de Elbe.
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 2 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Wespen op het terras

    Locatie, rust en uitzicht

    Verbleven in augustus 2024

  • Beoordeeld op: 30 juli 2024

    7,0
    Aangename kamer en locatie
    • Vakantiereis
    • Gezin met jonge kinderen
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 5 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    De overzetboot is niet handig als je reist met een baby. De auto staat dus heel ver. Het avondeten en ontbijt zijn niet wow maar wel oke.

    Het zwembad, de kamer en de locatie

    Verbleven in juli 2024

  • Beoordeeld op: 27 april 2024

    7,0
    Prima
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 1.floor
    • Verbleef 1 nacht

    Bedden vielen tegen. Te hard. In een hotel van dit aantal sterren had ik betere bedden verwacht.

    Ontbijt en diner waren meer dan prima. Personeel vriendelijk. Locatie super en leuk over met het veerpontje.

    Verbleven in april 2024

  • Beoordeeld op: 21 oktober 2023

    9,0
    Heerlijk verblijf met wellness
    • Vakantiereis
    • Groep
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Geen slippers; alleen buffet, geen a la carte aanbod in restaurant

    De spa; self-check-in; balkon met uitzicht op de Elbe; moderne kamer met badjassen

    Verbleven in oktober 2023

  • Beoordeeld op: 5 september 2023

    8,0
    Mooie locatie, fijn hotel. Goed ontbijt.
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Het diner (inbegrepen bij de prijs). Geen receptie.

    Mooie ruime en nette kamer. Zonsverduisterende luiken.

    Verbleven in september 2023

  • Beoordeeld op: 29 augustus 2023

    7,0
    Mooi hotel en spa maar door nieuwe concept voert efficiency de boventoon
    • Vakantiereis
    • Gezin met jonge kinderen
    • Familiesuite met 2 Slaapkamers voor Maximaal 5 Personen
    • Verbleef 1 nacht

    Het stoombad was buiten gebruik. We kregen een fles wijn, maar mochten deze alleen op de kamer opdrinken. Het buffet viel tegen. Het was niet slecht maar ook niet bijzonder goed. De drankjes zijn erg duur. Het is precies hetzelfde concept als bij de andere Steiger hotels. De inrichting van het hotel en spa doet vermoeden dat het een heel goed hotel was. Jammer dat er nu de Steigerwind waait. Efficiency boven echte gastronomie en gastvrijheid. Hopelijk neemt Steiger niet meer hotels in de regio over.

    De familiekamer was groot en mooi met een grote badkamer en apart toilet, het ontbijt was goed, de spa was leuk (wel koud water!), de locatie is goed, net aan de overkant van de Elbe. Goed dat er geen wegwerpplastic gebruikt wordt bij het ontbijt. Je kan veel gezonde keuzes maken bij ontbijt en buffet.

    Verbleven in augustus 2023

  • Beoordeeld op: 13 juli 2023

    9,0
    Heerlijke plek
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 1.floor
    • Verbleef 3 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Wij hadden een huisarts nodig. Het was niet bekend waar we die konden vinden.

    De locatie is perfect. Mooi hotel. Aardig personeel.

    Verbleven in juli 2023

  • Beoordeeld op: 14 juni 2026

    4,0
    Pas op: je moet je auto achterlaten aan de overkant van een rivier. Dat staat niet in de beschrijving, dat het hotel all
    • Vakantiereis
    • Individuele reiziger
    • Standard Double Room (No River View)
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Vreselijk dat je de auto aan de andere kant van een rivier moet achterlaten. Onze auto was vol met baggage, dus we vonden dat onveilig. En het is ook misleidend, want dat wordt niet vermeld bij de boeking. Pas als je betaald hebt, krijg je dat te horen. Dat vonden we helemaal niet netjes. Booking.com probeerde ons geld terug te krijgen nog voordat we arriveerden, maar de eigenaren waren heel bot: betaald is betaald. Dat ze je misleiden vonden ze blijkbaar normaal. We hebben heel wat toeren uitgehaald om de auto toch aan de andere kant van de rivier te parkeren. Zo veel stress hebben we nooit gehad tijdens een vakantie. Wat ook vervelend was: het hotel ligt mooi aan de rivier, maar de meeste kamers kijken daar niet op uit. We keken tegen een muur aan. De kamers zijn ook bloedheet. Er is geen airco.

    Mooi hotel aan het water, maar pas op: met de auto kun je niet bij het hotel komen, je moet de auto aan de overkant van een rivier laten en een pontje nemen. In ons geval heel onhandig: 1 uur extra reistijd als je op doorreis bent.

    Verbleven in juni 2026

  • Beoordeeld op: 1 juni 2026

    5,0
    Voldoende
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Standard Double Room (No River View)
    • Verbleef 1 nacht

    Vriendelijke mensen bij het ontbijt

    Verbleven in april 2026

  • Beoordeeld op: 5 mei 2026

    4,0
    Beter elders kijken; meer waar voor je geld…
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    De manager maakte die avond een soort excuses, maar zweeg ons volledig dood, de dag erna. Ze had alles recht kunnen zetten; wij boden die kans. Ze negeerde ons compleet en stuurde collega’s naar ons toe. Daardoor tot twee keer een onvoldoende

    Zie mijn vorige recensie. Overigens hadden we deze twee nachten vóór het eerste verblijf geboekt. Anders hadden we hier nooit twee nachten gebleven.

    Verbleven in mei 2026

  • Beoordeeld op: 5 mei 2026

    4,0
    Op zoek naar gastvrijheid en genieten? Kijk dan absoluut verder!
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Hebt u even? Géén bediening op het terras, direct afrekenen ná bestellen, niet eens nadat de drankjes gebracht werden. Een hulpje dat na het eten achter ons werd aangestuurd, naar onze kamer, “want we hadden niet afgerekend na 4 glaasjes wijn, na het eten…”, (eten houdt overigens ook niet echt over; veel vet vlees met zenen eraan.) waarbij we bij het eerste glas al het kamernummer hadden doorgegeven. De manager sommeerde ons te betalen en dat terwijl ze in de middag ook al heel belerend en aanvallend een door hen zelf gemaakte fout kwam oplossen. Totaal ongastvrije beleving, totaal incapabele manager. Ze bleef zelfs bij betaling van de wijntjes de discussie opzoeken. Heel jammer dit. Daardoor ook onacceptabel dat dit 4 sterren heeft… Ze haalt alles naar beneden.

    De locatie is geweldig! Mooie kamer en verzorgd

    Verbleven in mei 2026

  • Beoordeeld op: 6 november 2025

    8,0
    Erg goed
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 5 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling

    Verbleven in oktober 2025

  • Beoordeeld op: 29 oktober 2025

    8,0
    Erg goed
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 2 nachten

    Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling

    Verbleven in oktober 2025

  • Beoordeeld op: 10 juli 2024

    7,0
    Goed
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 3.floor
    • Verbleef 6 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling

    Verbleven in juli 2024

  • Beoordeeld op: 17 december 2023

    8,0
    Erg goed
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Standard Double Room (No River View)
    • Verbleef 1 nacht
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling

    Verbleven in december 2023

  • Beoordeeld op: 17 augustus 2023

    9,0
    Fantastisch
    • Vakantiereis
    • Stel
    • Superior room with river view and balcony 2.floor
    • Verbleef 3 nachten
    • Verstuurd vanaf een mobiel

    Er zijn geen opmerkingen beschikbaar voor deze beoordeling

    Verbleven in augustus 2023

Resultaat 1 – 25

Wij matchen de prijs
Wij matchen de prijs
Lage prijzen • Geen reserveringskosten • Een lagere prijs gevonden? Wij vergoeden het verschil!

Gasten beoordeelden ook deze accommodaties: