Hoppa till innehållet
  1. Startsida hotellrecensioner
  2. Hotellrecensioner ITA
  3. Hotellrecensioner Rom
  4. Recensioner av Hotel King

Recensioner av Hotel King 3 stjärnor

Via Sistina 131, Area Via Veneto, 00187 Rom, Italien

#730 av 978 hotell i Rom

Guests' Choice

Recensionspoäng

Baserat på 19 hotellrecensioner

7,9

Betygsfördelning

  • Städning

    8,0

  • Bekvämlighet

    8,0

  • Läge

    9,5

  • Faciliteter

    7,6

  • Personal

    9,1

  • Prisvärt

    7,8

  • Gratis WiFi

    8,2

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 19

  • Recenserades: 11 juni 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum Small
    • Vistelsen var 4 nätter

    Helt okej frukost, med frukt, bröd, pålägg, youghurt, musli, ägg, kaffe, juice

    Bodde här juni 2026

  • Recenserades: 9 juni 2026

    8,0
    Mycket trevlig och hjälpsam personal!
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Trebäddsrum
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Möjligen något slitet! Renovering av vissa delar under vistelsen! Fönster hade behövts bytas, lätt ruttna!!

    Bra läge! Litet personligt hotell

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 12 maj 2026

    8,0
    Fantastiskt centralt läge
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 3 nätter

    - Foajén behöver verkligen uppdateras för en uppfräschning. Nedsuttna röda fåtöljerna har sett sina bästa dagar, och tyvärr ger de ett ganska tråkigt och slitet intryck.. Vi är ju ändå i en vacker stad som Rom .. låt receptionen avspegla den vackra stad vilket verkligen inte matchar den image ni vill förmedla. En uppdatering av möblerna och miljön i receptionen skulle lyfta hela atmosfären och bidra till att era gäster känner sig mer välkomna och imponerade. Jag vill gärna dela några tankar om frukostupplevelsen som vi hade hos er. Det skulle verkligen höja stämningen om personalen började med att hälsa oss gäster välkomna och önska oss en god morgon, istället för att det första som händer är att de frågar efter rumsnummer. Alla tre i personalen står på rad, och stirrade på oss – det kändes faktiskt mer som att mötas av poliser än av hotellpersonal. Det var en märklig och otrevlig upplevelse som vi hoppas kan förbättras. En annan sak som skulle göra stor skillnad är att sätta tassar på stolsbenen. Ljudnivån i frukostrummet blev väldigt hög när stolarna flyttades, och det blev svårt att njuta av måltiden i den miljön. Det är en enkel åtgärd som skulle skapa en mycket trevligare atmosfär. Jag vill också påpeka att enligt er beskrivning på Booking ska det gå att beställa äggröra och att bacon serveras på begäran. Tyvärr stämmer det inte – inget av detta erbjöds under min vistelse, vilket var en besvikelse då jag såg fram emot att prova det. Jag hoppas att ni tar till er dessa synpunkter och ser över hur frukostupplevelsen kan förbättras.

    Vi kan verkligen rekommendera detta hotell – det har ett fantastiskt centralt läge, bara tio minuters promenad från Fontana di Trevi. Dessutom ligger Spanska trappan endast 350 meter bort, vilket gör det väldigt enkelt att utforska de ikoniska sevärdheterna. Vi valde ett rum med terrass och det kändes otroligt lyxigt att kunna koppla av utomhus. Frukosten var kall, men ändå fräsch och god – ett perfekt sätt att starta dagen innan man ger sig ut på upptäcktsfärd. Om du planerar att besöka Rom och letar efter ett hotell med både bekvämt läge och extra guldkant, tycker jag verkligen att du ska överväga detta.

    Bodde här maj 2026

  • Recenserades: 12 maj 2026

    8,0
    Vi kan verkligen rekommendera hotell King – det har ett fantastiskt centralt läge
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 3 nätter

    - Foajén behöver verkligen uppdateras för en uppfräschning. Nedsuttna röda fåtöljerna har sett sina bästa dagar, och tyvärr ger de ett ganska tråkigt och slitet intryck.. Vi är ju ändå i en vacker stad som Rom .. låt receptionen avspegla den vackra stad vilket verkligen inte matchar den image ni vill förmedla. En uppdatering av möblerna och miljön i receptionen skulle lyfta hela atmosfären och bidra till att era gäster känner sig mer välkomna och imponerade. Jag vill gärna dela några tankar om frukostupplevelsen som jag hade hos er. Det skulle verkligen höja stämningen om personalen började med att hälsa oss gäster välkomna och önska oss en god morgon, istället för att det första som händer är att de frågar efter rumsnummer. Idag stod alla tre i personalen på rad, och stirrade på oss – det kändes faktiskt mer som att mötas av poliser än av hotellpersonal. Det var en märklig och otrevlig upplevelse som jag hoppas kan förbättras. En annan sak som skulle göra stor skillnad är att sätta tassar på stolsbenen. Ljudnivån i frukostrummet blev väldigt hög när stolarna flyttades, och det blev svårt att njuta av måltiden i den miljön. Det är en enkel åtgärd som skulle skapa en mycket trevligare atmosfär. Jag vill också påpeka att enligt er beskrivning på Booking ska det gå att beställa äggröra och att bacon serveras på begäran. Tyvärr stämmer det inte – inget av detta erbjöds under min vistelse, vilket var en besvikelse då jag såg fram emot att prova det. Jag hoppas att ni tar till er dessa synpunkter och ser över hur frukostupplevelsen kan förbättras.

    Vi kan verkligen rekommendera detta hotell – det har ett fantastiskt centralt läge, bara tio minuters promenad från Fontana di Trevi. Dessutom ligger Spanska trappan endast 350 meter bort, vilket gör det väldigt enkelt att utforska de ikoniska sevärdheterna. Vi valde ett rum med terrass och det kändes otroligt lyxigt att kunna koppla av utomhus. Frukosten var kall, men ändå fräsch och god – ett perfekt sätt att starta dagen innan man ger sig ut på upptäcktsfärd. Om du planerar att besöka Rom och letar efter ett hotell med både bekvämt läge och extra guldkant, tycker jag verkligen att du ska överväga detta.

    Bodde här maj 2026

  • Recenserades: 20 april 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Dubbelrum Economy
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Bra och välstädade rum. Väldigt centralt hotel, promenadavstånd till alla sevärdheter

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 2 juli 2024

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Gärna större utbud av frukost tex ägg eller omelett. Gärna färskpressad juice

    Läget.

    Bodde här juli 2024

  • Recenserades: 28 september 2023

    7,0
    Fick med mycket av det Rom kan erbjuda.
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Önskar även frukt & grönsaker till frukost. Trist att det inte fanns bar.

    Hotellets läge bra. Trevligt rum.

    Bodde här september 2023

  • Recenserades: 25 september 2023

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Reser med vänner
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Bra boende med fin balkong.

    Bodde här september 2023

  • Recenserades: 27 maj 2026

    5,0
    Acceptabelt för läget. Bekvämligheten var dålig.
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Economy
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Rummet låg 4st trappor upp (med en hiss där det endast fick plats en person). Genom en lång korridor med ytterligare trappsteg bort. Hårda kuddar och säng.

    Centralt läge.

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 30 oktober 2025

    4,0
    Stort rent familjerum utan möbler och värme.
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Trebäddsrum
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Avsaknad av möbler och inredning. Kallt. Lyhört.

    Vi hade ett sk ”bauhausrum” enkelt o praktiskt men det var med andra ögon kalt tomt och var dessutom kallt. Vi kallade rummet smämtsamt för fängelset för att det var känslan.

    Bodde här oktober 2025

  • Recenserades: 8 oktober 2025

    6,0
    Rom är en underbar stad, hotellet hade fantastiskt personal och ett mycket bra läge
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Trebäddsrum
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Vi fick ett rum utmed gatan! Det var oerhört trafikerat, mycket ljud av syrener från ambulans, polisbilar, mopeder samt människor! Det var ganska kallt på rummet!

    Läget var väldigt centralt och fint! Oerhört trevlig och tillmötesgående personal! Bra frukost, välstädat och ok rum.

    Bodde här oktober 2025

  • Recenserades: 21 juni 2026

    7,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Economy
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här juni 2026

  • Recenserades: 13 april 2025

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här april 2025

  • Recenserades: 9 april 2026

    5,0
    Acceptabelt
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum
    • Vistelsen var 2 nätter

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här april 2026

  • Recenserades: 1 september 2025

    10
    Enastående
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Trebäddsrum
    • Vistelsen var 3 nätter

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här augusti 2025

  • Recenserades: 8 juli 2025

    10
    Enastående
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Superior med en balkong
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här april 2025

  • Recenserades: 28 februari 2025

    5,0
    Acceptabelt
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Trebäddsrum
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här februari 2025

  • Recenserades: 21 april 2024

    6,0
    Ganska bra
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

    Bodde här april 2024

Visar 1 – 19

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!

Gäster har även recenserat dessa boenden: