2. Hotellrecensioner ITA

8,6

• Recenserades: 3 maj 2023

• Reser med vänner
    • Dubbelrum Comfort

kylskåpet i rummet lät väldigt högt.

trevlig personal. bra läge.

Bodde här maj 2023

• Recenserades: 12 september 2022

Enastående

Fantastic service!

Bodde här september 2022

• Recenserades: 25 juli 2022

9,0
    Mysigt hotell i en historisk byggnad. Max 30 minuter gångavstånd till de flesta sevardheterna.
    • Dubbelrum Comfort

AC:n på rummet kunde vi inte ändra luftriktningen på så det blev aningen kallt på natten. Hade gärna även haft ett större utbud av frukost.

Mysigt hotell nära till de flesta sevärdheterna. Det ligger även på en lugn gata så inga problem med ljud.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 4 april 2022

7,0
    Centralt, pittoreskt, mysigt men enkelt Bed & Breakfast
    • Dubbelrum Deluxe

Det behövs bättre mysbelysning i rummet då sänglamporna var alldeles för starka, man väckte den andra om man ville tända för att ligga och läsa. Det vore bra med hängare/krokar för att hänga jacka/väska vid dörren när man kommer in o fler galgar i garderoben då det fanns bara ca 6-7 st. Någonting i rummet gjorde oss allergiska då vi nyste och fick nästäppa när vi var inne, antingen damm eller mögel kändes det som. Lite udda system att öppna dörren till rummet, men när man väl lärde sig så funkade det smidigt, man var bara alltid tvungen att ha mobilen med sig. Väldigt konstigt med överkastet som vi HOPPADES var tvättad (dock fanns det lite konstiga fläckar..) och också konstigt att varje morgon bli frågad vilket rum man bor i.

Pittoreskt och mysigt bed & breakfast! Ganska centralt med närhet till Vatikanen och Piazza Navona, men annars självklart långa promenader till allt annat - vi gick överallt så vi var helt OK med det, men är man inte redo på att gå mycket så kan man ta bussen i närheten eller boka mer centralt. Relais ligger på en söt liten sidogata så det är ändå relativt lugnt utanför sovrumsfönstret medan du ändå har nära till både bussar, mini supermarkets och restauranger. Sovrummet var mysigt med stora bjälkar i taket och ett fint badrum (vi bokade Deluxe rummet S4) men annars faktiskt inget speciellt och ett väldigt enkelt rum. Vi hade faktiskt hoppats på lite mer med tanke på priset och Deluxe rum men detta är kanske vad man får i Rom? Vi har inte mer erfarenhet än så. Det var relativt rent (lite dammigt i vrår och vid fönstren), fanns ett litet bord med två stolar, en äldre platt-TV med massa charmiga italienska kanaler, 5 kuddar totalt som var olika och som vi uppskattade, en stor garderob fast med för få galgar, ett kylskåp med dricka man kunde köpa men helst inte lägga sina egna saker i (varför??), bänk för att lägga resväskan, vattenkokare och tepåsar (ej kaffe eller mjölk) och några tekoppar, superbra också med både AC och element. Badrummet var fräscht och hade en fin dusch. Frukost ska finnas men köket var under reparation - helt OK för oss som ville prova allt som fanns ute på stan men värt att tänka på/kolla upp om det är klart om man ska åka hit. Trevlig personal som var duktiga men verkade lite stressade och det var lite konstigt att de varje morgon när vi skulle gå ut frågade vilket rum vi bodde i... Så ja, enkelt och fint B&B men ett lite udda ställe. Skulle jag återkomma till Rom så skulle jag vilja prova ett annat boende.

Bodde här april 2022

• Recenserades: 24 september 2023