3. Hotelbeoordelingen: Toscane

Beoordelingen over Hotel Lucerna 3 sterren

Via IV Novembre 27, 58043 Castiglione della Pescaia, Italië

#3 van de 26 hotels in Castiglione della Pescaia

• Beoordeeld op: 17 oktober 2022

Voldoende met wat aandachtspunten.
    • Tweepersoonskamer met Terras

Wij hadden origineel een 2 persoons kamer geboekt met opzet met balkon. Bij aankomst bleek de kamer echt enorm klein! Zo erg dat één koffer net naast het bed kon staan, daarop moest de tweede, op die 2e koffer kon de handbagage en daarop dan de toilettas. De badkamer was zo smal dat je elkaar niet kon passeren. Toen we op het balkon kwamen bleek dit meer een gat in het dak te zijn dan een balkon. De maten waren 1.10 mtr x 3.00 mtr. Maar aan alle zijden omgeven door een kamerhoge muur. Je had enkel uitzicht naar de hemel. Slechts aan één smalle zijde kon je, op je tenen staand, recht vooruit in de verte kijken. Zonlicht was onbereikbaar voor het balkon en naast elkaar zitten ging ook niet. Wij hebben hierop gevraagd om een andere kamer. Na twee keer vragen en tegen bijbetaling van € 15,= per dag, kregen we een supergroot 3-persoons appartement met 2 slaapkamers, hal en enorm balkon, nou ja, terras. Deze had ook nog eens een geweldig uitzicht. Deze prijs was, gezien de originele boeking, echt super als goedmaker. Compliment hiervoor! Maar let dus op bij het boeken! Daarnaast was de ontbijtzaal enorm gehorig en smeet het personeel verschrikkelijk met het servies. Alles werd van tafel gehaald, luid gestapeld en echt overdreven hard gesorteerd (nou ja, gegooid) op een kar. Je zag de mensen ook weg lopen van de herrie. Continu hoor je het keiharde klappen van het servies tijdens je, overigens prima basic, ontbijt. Het is een veel terugkomende klacht welke ik op diverse sites ben tegengekomen. Als je rustig wil ontbijten zit je hier echt op het verkeerde adres. Het is te krap, je zit op elkaar gepropt en de herrie is echt niet te doen! Op zich jammer, want men heeft best ruimte om de zaal wat groter te maken of het servies op normale wijze op te ruimen! Als je buiten kunt zitten zal het ook anders zijn, maar daar was het weer helaas niet na.

Het hotel ligt erg centraal net voor een autovrije zone. De badkamer van de (uiteindelijke) kamer was voldoende. Wel erg smal als je met 2 tegelijk in de badkamer was. Er was niet echt ruimte om bv een toilettas te plaatsen. Maar het had een prettige douche. Kortom, geen overdreven luxe, basic, maar in orde. Het balkon was meer een dakterras dan een balkon. Enorm met een mooi uitzicht, maar let op: Je moet dan echt een 3-persoons appartement boeken. Op de originele 2-persoonskamer is het balkon enorm klein! De driepersoonskamer die we hadden was voor 2 personen prima te doen. Helaas hebben de kamers geen ruimte voor een zitje. Complimenten voor het schoonmaken van de kamer en de oplossing bij een probleem! Verder kun je gratis fietsen lenen.

• Beoordeeld op: 29 september 2021

• Standaard Tweepersoonskamer

Ondanks de corona maatregelen bij het ontbijt, was door de service, hard werken en toewijding van de hotel medewerkers alles toch prima in orde. Compliment!

• Beoordeeld op: 4 augustus 2023

• Beoordeeld op: 12 juni 2023

• Economy Tweepersoonskamer

• Beoordeeld op: 15 juni 2022

• Beoordeeld op: 3 juni 2022

Prima tussenstop in een prachtig plaatsje en leuke omgeving die eigenlijk langer verblijf had verdie

• Beoordeeld op: 8 september 2021