Hoppa till innehållet
  1. Startsida hotellrecensioner
  2. Hotellrecensioner LAT
  3. Hotellrecensioner Rīga
  4. Recensioner av Old Riga Boutique Hotel "Vecriga"

Recensioner av Old Riga Boutique Hotel "Vecriga" 4 stjärnor

Gleznotāju iela 12/14, Rīga, LV-1050, Lettland

#51 av 114 hotell i Rīga

Guests' Choice

Recensionspoäng

Baserat på 82 hotellrecensioner

8,5

Betygsfördelning

  • Städning

    8,7

  • Bekvämlighet

    8,7

  • Läge

    9,7

  • Faciliteter

    8,3

  • Personal

    9,2

  • Prisvärt

    8,7

  • Gratis WiFi

    8,7

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 25

  • Recenserades: 21 juni 2026

    10
    Enastående
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Trevligt litet centralt hotell med mycket trevlig personal.

    Bodde här juni 2026

  • Recenserades: 19 maj 2026

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Rent och fräscht!

    Bodde här maj 2026

  • Recenserades: 11 maj 2026

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Reser med vänner
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Dålig frukost och dyr

    Bodde här maj 2026

  • Recenserades: 28 mars 2026

    10
    Perfekt!
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Lite för hård säng för mitt tycke

    Bra boende och serviceminded personal. Perfekt läge.

    Bodde här mars 2026

  • Recenserades: 23 mars 2026

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Hotellet är mitt i Gamla stan.Nära till allt

    Bodde här mars 2026

  • Recenserades: 4 november 2025

    8,0
    Fantastiskt läge
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    När vi skulle vänta på taxin för transport till flygplatsen, fick vi inte sitta i matsalen och vänta utan att beställa något (vi var de enda som satt där och det fanns ingen annan plats att sitta och vänta, vi var 7st.

    Fantastiskt läge, mitt i den vackra gamla stadsdelen nära restauranger och barer. Sköna sängar.

    Bodde här november 2025

  • Recenserades: 27 oktober 2025

    8,0
    Trevligt och rofyllt mitt i Gamla stan
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Frukosten var ok, men jag har ätit godare :-)

    Vänlig personal. Rent rum. Ganska hård men skön säng. Tyst och rofyllt.

    Bodde här oktober 2025

  • Recenserades: 17 oktober 2025

    8,0
    Litet mysigt hotell
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Saknade hiss, men funkade

    Mysigt och genuint

    Bodde här oktober 2025

  • Recenserades: 12 oktober 2025

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 5 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Bra frukost Trevlig personal

    Bodde här oktober 2025

  • Recenserades: 23 september 2025

    8,0
    4 fina dagar med vänner!
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Lite ovanliga rätter till frukosten enligt svenska mått! Vacker liten innergård.

    Det centrala läget i Gamla stan! Det ligger på en liten kullerstensgata i trång gränd. Härlig italiensk restaurang hörde till! Supergod mat!

    Bodde här september 2025

  • Recenserades: 22 september 2025

    7,0
    Centralt mysigt hotell i gamla stan
    • Resa på fritiden
    • Reser med vänner
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Fanns dåligt med eluttag men vi bad som en grenkontakt, så det löste dom.

    Centralt hotell i gamla stan. Bra sängar, okej frukost. Trevlig personal.

    Bodde här september 2025

  • Recenserades: 21 juli 2025

    7,0
    Mycket prisvärt boende med superbra läge i gamla stan.
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Väldigt varmt på rummet. Vi var där mitt i sommaren under en värmebölja och det fanns ingen airconditioner. Lite livligt utanför på natten, vi hade rum mot gatan.

    Jättebra läge, nära till alla sevärdheter och vänlig och hjälpsam personal.

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 11 juli 2025

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Frukostbuffén var lite annorlunda och plockades bort innan sluttiden vid 10.

    Fint hotell mitt i gamla staden. Rent och välskött. Personalen mycket vänlig.

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 11 juli 2025

    10
    En otroligt fin upplevelse i Riga✨
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Boendet var nära till allt, fin utsikt samt väldigt fin arkitektur och design. Härlig doftande utanför rummet. Trevlig personal 👌🏾

    Bodde här juli 2025

  • Recenserades: 2 juli 2025

    7,0
    Bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Parkeringen krävde att man behöver ringa receptionen så dom kan komma och öppna så du måste störa receptionisten varje gång du kommer eller lämnar med bilen.

    Trevlig personal.

    Bodde här juni 2025

  • Recenserades: 29 juni 2025

    10
    Trevlig personal och utmärkt läge
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Trevlig personal och perfekt läge i Gamla stan. Mycket bra italiensk restaurang.

    Bodde här juni 2025

  • Recenserades: 15 maj 2025

    10
    Enastående
    • Resa på fritiden
    • Soloresenär
    • Enkelrum Classic
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Trevlig personal,bra bemötande. Mysigt ställe med bra läge .

    Bodde här maj 2025

  • Recenserades: 5 maj 2025

    9,0
    Fantastiskt
    • Resa på fritiden
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Allt var ok.

    Hotel var nära allt. Som sitt namn gammal men prisvärd.

    Bodde här maj 2025

  • Recenserades: 23 mars 2025

    8,0
    Mycket bra
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Lite hårda sängar.

    Läget, personalen

    Bodde här mars 2025

  • Recenserades: 17 mars 2025

    8,0
    Bra och prisvärt. Läget perfekt! Gångavstånd till allt!
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Enkelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter

    Lite gammeldags inredning, smala trappor. Lite mögellukt i badrummet då några kakelplattor var lösa/saknade fog.

    Bra frukost, fanns det mesta man behövde för att bli mätt. Läget var perfekt, mitt i Gamla Stan. Helt och rent!

    Bodde här mars 2025

  • Recenserades: 17 februari 2025

    10
    Enastående
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 1 natt
    • Inlämnad på mobil

    Läget och frukosten

    Bodde här februari 2025

  • Recenserades: 12 januari 2025

    8,0
    Charmigt hotell nära allt
    • Resa på fritiden
    • Grupp
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 2 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Hotellet består av en gammal byggnad och en modern annex. Rummen i annexet är mycket mindre. I gamla byggnaden var det lite problem med att få igång handduschen och att kunna reglera rummets temperatur. Hotellets trivsamma atmosfär slätade dock över sådana teknikaliteter.

    Hotellet ligger på en charmig gata mitt i gamla stan. Frukostrummet är ett av de vackraste jag har besökt och frukostpersonalen var vänlig och uppmärksam. Kaffet var utmärkt, de lokala sillsmörgåsarna utsökta och allt var vackert upplagt och väldigt rent. Alla små detaljer var på plats. Jag älskade chiliolja som man kunde ringla över salladen vid frukost.

    Bodde här januari 2025

  • Recenserades: 30 december 2024

    10
    Mysigt, personligt, centralt läge
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Kanske lite hårda sängar

    Väldigt centralt. Litet och mysigt. Tysta rum, lugnt utanför. Fin frukost med personligt bemötande.

    Bodde här december 2024

  • Recenserades: 28 december 2024

    7,0
    Mysigt litet hotell
    • Resa på fritiden
    • Par
    • Dubbelrum Classic
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

    Jättemysigt hotell som låg på en tyst gata men med lagom avstånd till centrum 👍 Personalen var trevlig och väldigt hjälpsamma.

    Bodde här december 2024

Visar 1 – 25

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!

Gäster har även recenserat dessa boenden: