2. Hotelbeoordelingen Marokko
  3. Hotelbeoordelingen: Marrakesh-Safi (ma)
  4. Hotelbeoordelingen Imlil
  5. Beoordelingen van Jnane Karma

Beoordelingen over Jnane Karma

Imlil ,parc national du toubkal, 42152 Imlil, Marokko

#20 van de 72 hotels in Imlil

• Beoordeeld op: 26 juli 2024

Jnane el Karma is top!
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Bergen

De vriendelijkheid van het personeel, de rust van de omgeving en de mooie natuur. Zwembad was ook heerlijk.

Verbleven in juli 2024

• Beoordeeld op: 9 mei 2024

Heerlijk relaxen in een berberdorpje
    • Luxe Kamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

Voor sommigen die minder goed ter been zijn, kan de ligging een nadeel zijn. Het meubilair op het zwembadterras is aan vernieuwing toe. Wij hadden zelf badlakens bij ons: ik weet niet of deze ter plaatse beschikbaar zijn. Wil je alcohol drinken, dan zelf meenemen (incl opener).

Het is net alsof je bij een Berberfamilie overnacht. Het ligt een stuk buiten het centrum van Imlil ( heen goed te doen, terug flink klimmen) en het laatste stukje gaat te voet over smalle grindpaadjes. Je vriendelijke gastheer Mohammed helpt graag met je bagage. Wij hadden een kamer aan de voorzijde met een enorm groot drie persoonsbed en een smal frans balkon waar je net op kunt zitten. Maar er is ook een sfeervol terras met Marokkaanse kussens en uiteraard het aparte terras met heerlijk (koud) zwembad (en avondzon). Het uitzicht vanuit de kamer is fantastisch: je kijkt over de vallei. De ruime douche was heerlijk warm. Het is heerlijk rustig: je hoort af en toe een ezel, spelende kinderen uit de buurt en een keer per dag de Iman door de luidspreker. Het ontbijt was uitgebreid met sap, thee, koffie, brood, pannekoeken, ei, olijven, honing, jam, pindakaas, olie en iets tussen boter en verse kaas in. Wij gebruikten er ook het 3 gangen diner (€ 10,- pp) en dat is echt een aanrader. De vrouw van Mohammed kookt heerlijke tajines en als voorgerecht kregen we harissa soep of een salade. Nagerecht was fruit. En ook hier weer vooraf olijven en heerlijke dadels. Mohammed kan ook gidsen en je begeleiden op wandelingen in de buurt.

• Beoordeeld op: 3 mei 2024

Fantastische plek en gastvrijheid
    • Standaard Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

Een gastvrij onthaal door Mohamed. Hele mooie locatie net voorbij Imlil. Doordat het iets van de weg af ligt heb je een prachtig uitzicht over de bergen en omgeving. Je krijgt ook nog veel mee van het dorpsleven. Heel fijn. Heerlijke plek op het dakterras en bij het zwembadje. Mohamed heeft veel over de omgeving verteld en een prachtige wandeltrip geregeld van een uur of 4 met eten in het berberdorp. Met de kinderen (15, 11 en 11) prima te doen en leuk met de muilezel! Het diner en ontbijt waren van zeer goede kwaliteit! We hebben genoten van de gastvrijheid.

• Beoordeeld op: 28 april 2024

Ontspannen en goed verzorgd
    • Familiekamer met Uitzicht op de Bergen

De schuifdeur naar ons mooie terras kon niet op slot, onze 1,5 jarige vond dat erg leuk en ging er continu vandoor ook in de ijskoude ochtend brrr.

De gastvrijheid en lieve behulpzame mensen, de mooie omgeving, het ontbijt buiten in de zon tussen de bergen & Tajine in de avond, grote schone kamers en een super mooi uitzicht! Ook vonden onze kinderen het zwembad top! Het zwembad was ook schoon en er waren voldoende bedjes.

• Beoordeeld op: 9 april 2024

• Familiekamer met Uitzicht op de Bergen

De vriendelijke en behulpzame service van Mohamed en zijn gezin, de grote kamer met prachtig terras en uitzicht en het zwembad.

• Beoordeeld op: 29 maart 2024

• Deluxe Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Bergen

Super vriendelijk personeel en heerlijk avondeten!

• Beoordeeld op: 27 november 2023

• Superior Tweepersoonskamer met 1 of 2 bedden en een Terras

Je moet een klein stukje lopen vanaf de parkeerplaats, maar dat is geen probleem.

De mooie locatie en het zwembad. Het is ook heerlijk rustig. Zelf heb ik in het dorp gegeten, en achteraf was dat de verkeerde keuze want ik hoorde dat het eten hier erg goed is.

• Beoordeeld op: 25 oktober 2023

• Standaard Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

Omgeving was kouder dan ik had verwacht

Haardvuur, zwembad, goede service, prachtige Marrokaanse nachtjapon lag op bed klaar, mooie zitplaatsen buiten

• Beoordeeld op: 24 september 2023

• Superior Tweepersoonskamer met 1 of 2 bedden en een Terras

Prachtige locatie, fantastisch onthaal, heel lekker eten! Top! Een echte aanrader.

• Beoordeeld op: 2 augustus 2023

• Familiekamer met Uitzicht op de Bergen

Mooi uitzicht vanaf de terrassen. Onze eigen familiekamer had trouwens een groot eigen terras. Vriendelijke manager van het hotel. Uiteraard is het zwembad een enorme plus. Niet in het centrum van Imlil (maar een dorp verder en de weg pakweg 1 kilometer verder volgen; en een 5-tal minuten stappen langs een smal pad. Net daardoor heel rustig gelegen. Toch heel eenvoudig om te voet naar het centrum van Imlil te stappen.

• Beoordeeld op: 5 juni 2023

prima verblijf op prachtige locatie
    • Standaard Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

kleine kamer, badkamer erg klein en en minimalistisch.

prachtige locatie, heerlijk eten.

• Beoordeeld op: 5 mei 2023

Prachtig verblijf!
    • Familiekamer met Uitzicht op de Bergen

Helaas was onze kamer niet goed schoongemaakt, maar nadat we er iets van zeiden keurig opgelost met schone lakens en volgende dag schoongemaakt.

Mohammed was super behulpzaam toen we aankwamen en niet helemaal op de juiste plek stonden. 2 nachten verbleven, goede tip voor een wandeling en perfect geregeld voor ons! We hadden kinderen die niet zo goed eten en daar hield hij rekening mee. Ligging is fantastisch! Wat een rust en uitzicht! Idyllisch plekje. Zwembad ook heel fijn!

• Beoordeeld op: 25 april 2023

wij vonden het alle 5 super!

niet van toepassing

Vanaf het moment dat Mohammed ons ophaalde bij de auto voelden we ons allemaal meteen welkom. Na een korte wandeling van 5 minuten kwamen we aan bij de Riad en dat is een mooi aangeklede Riad. Mooi Marrokaans en zeer sfeervol ingericht. Ruime kamers en ook mooie gemeenschappelijke ruimtes binnen en buiten. De kids springen meteen in het zwembad. ook de tour die we via Mohammed hadden geregeld was top. onze jongste van 5 had gelukkig wel een muilezel tot haar beschikking;) De tocht was inclusief lunch 5 uur en was ongeveer 9 km in zeer gevarieerd landschap! echt een aanrader! Mohammed kookt heerlijk en is super behulpzaam met alles! echt geweldig!

• Beoordeeld op: 17 november 2022

ideaal voor wie van de bergen houdt
    • Luxe Kamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

mooi plekje tussen de bergen.

• Beoordeeld op: 21 september 2022

Een uniek plekje in het atlasgebergte om helemaal tot rust te komen en te genieten van de natuur.
    • Superior Tweepersoonskamer met 1 of 2 bedden en een Terras

Wat hebben we een fijne tijd gehad in Jnane Karma. Abderrahim heeft ons meer dan welkom laten voelen. Niets was te veel gevraagd. Het uitzicht is fenomenaal vanaf de kamer en verschillende terrassen. Ook bij het zwembad is het goed vertoeven. Daarnaast genoten van de heerlijke tajines en de typische Marokkaanse ontbijtjes. Het hotel ligt iets buiten Imlil. Op een gegeven moment moet je je auto parkeren en het laatste stuk te voet verder. Na ongeveer 5 minuten lopen kom je bij het hotel. Wij hadden twee vrij zware koffers bij maar dit werd verder netjes geregeld. De afgelegen locatie hebben wij dus echt als fantastisch ervaren.

• Beoordeeld op: 9 mei 2022

Een verborgen pareltje bij de Toubkal.
    • Luxe Kamer met 1 of 2 Bedden en Balkon

Tip: ben je slecht(er) ter been dan moet je hier niet boeken. Net wat onhandig geplaatste stopcontacten.

Jnane Karma is een verborgen parel, letterlijk en figuurlijk. Prachtig gelegen, super uitzicht en heel comfortabel en mooi ingericht. Om er te komen moet je de behulpzame eigenaar bellen, anders vind je het niet. Ook kan hij dan voor hulp zorgen met de bagage want het is vanaf de weg waar je de auto parkeert 10 minuten lopen over een ezels pad. Op 2300 meter gelegen is de lucht aangenaam fris. Onze kamer had airco met koeling en verwarming. Je kunt er mooie wandelingen maken. Imlill zelf is een toeristische hotspot vanwaaruit veel trektochten zijn te boeken naar de Toubkal. Het pension heeft prachtige terrassen waar het aangenaam vertoeven is. Eind mei heeft de ondernemende eigenaar een zwembad aangelegd.

• Beoordeeld op: 8 juni 2024

Verbleven in juni 2024