2. Hotellrecensioner TUR
  3. Hotellrecensioner Marmara
  4. Hotellrecensioner Istanbul
  5. Recensioner av Sultan Tughra Hotel

Recensioner av Sultan Tughra Hotel 4 stjärnor

Sultanahmet Mah.Keresteci Hakkı Sokak No:17 Sultanahmet, Fatih, 34122 Istanbul, Turkiet

#359 av 2 464 hotell i Istanbul

9,7

8,9

• Recenserades: 19 mars 2023

8,0
    Ett bra hotell med vissa mindre brister.
    • Dubbelrum Deluxe

Trångt rum, inget problem om du bara ska sova. Har du en stor resväska så kommer den att vara i vägen. Frukosten var helt ok men inte mer än så. Hundar som skäller mitt i natten och väcker mig. Har aldrig varit i Turkiet tidigare men har svårt att tro att det skulle vara likadant överallt.

väldigt tillmötesgående personal. bra läge nära sevärdheter. rent.

Bodde här mars 2023

• Recenserades: 26 maj 2022

kommer säkert tillbaka.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Standard

inget som jag ogillade

nära till allt. utomstående personal

Bodde här maj 2022

• Recenserades: 25 maj 2024

1,0
    Jag ville byta hotell första minuten men de vägrade lämna tillbaka mina pengar
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum Economy

Smutsigt och slitet och gammalt. Litet och trångt. Trappan är hemsk. Mörk och dyster inredning. Smutsiga fönster och dörrar. Jätte äckliga heltäckningsmattor och mattor. Tapeter na äckliga och smutsiga. Badrummet är äckligt och ofräscht. Trångt som fan. Belysningen är dyster och otillräcklig. Sängen är obekväm. De hade sängkläderna ut och in.

Nära till allt

Bodde här maj 2024

• Recenserades: 11 december 2021

6,0
    Ganska bra
    • Dubbelrum Deluxe

rummen var for små, det passar inte grejerna. belysningen i rummen var dålig

Platsen personalen

Bodde här december 2021

• Recenserades: 12 oktober 2021

6,0
    Fint och mysigt hotell, men ägarna kunde göra detta hotell ännu bättre med rättså små kostnader!
    • Par
    • Svit Luxury med bubbelbad (Bröllopserbjudande)

Frukosten var nog en av de top 5 sämsta man har fått. Ingen juice, utan endast vatten fanns att fås av kalla drycker. (fick juice dagen efter att vi klagat så det var ett stort plus!). Det som fanns på vårt frukostbord var: Te, kaffe, ostar, bröd, marmelader, oliver, gurka, tomat, melon (som man inte kunde äta pga. den var gammal) och sockerkaka. Det var ett väldigt litet frukostbord med andra ord. I beskrivningen när jag bokade hotellet stod det att det skulle finnas frukt och vin på rummet, men fick nog gå till receptionen och säga till att inget av dessa fanns på rummet. De kom med både vin och frukter efter att jag klagat. Minibaren kostade ganska mycket, om den skulle ingå skulle det kännas mycket mera lyxigt. Kanske även en badbomb till jacuzzin nästa gång?

Jättemysigt område i gamla stan med smala gator. Hotellet var litet och mysigt, så inget för de som har jättemycket packning. Man märkte att de som jobbade på hotellet försökte göra allt för att det ska vara så bekvämt som möjligt. Kundvänliga och hjälpsamma de som arbetade i receptionen, med beställning av bl.a. taxi, tips, m.m.. På frukosten fick man beställa färsk omelett av servitören, vilket känns lyxigt. De värmde även mjölken till kaffet, om man ville. Gott kaffe!

Bodde här oktober 2021